Szenvednek a kínai autók az oroszországi szélsőséges klímától, már egy hideg éjszaka után ezer bajuk van: megadja magát a benzinpumpa, az akkumulátor, lefagy az érintőképernyő, és még hosszan sorolhatnánk a bajokat. A legújabb szállítmányokban már felkészítik a kocsikat az ottani klímára. Ugyanis a zimushka, vagyis a hosszú és hideg orosz tél komoly kihívás elé állítják a motort, az elektronikát.
Mindezt a szankciók miatt távozó nyugati autógyártók helyére érkezett kínai márkák vásárlói is megtapasztalhatták – írta az origo. Szó szerint lefagyó érintőképernyők, már egy hideg éjszaka után az autót indítani nem képes akkumulátorok, befagyó benzinpumpák keserítették meg a vásárlók életét. Ezért most a márkaképviseletek kénytelenek nagyobb teljesítményű akkumulátort szereltetnek a kocsikba. De megnövelik az ablakmosó-tartály térfogatát is, hogy ne kelljen azt olyan gyakran utántölteni. Sőt, a Great Wall és Haval márkák forgalmazója a gyári alkalmazásban kibővítette a távfelügyelet-funkciót. Most távoli motorindítással – akár időzítve – befűtött autóba szállhat be a tulajdonos, és már nem kell félnie a lefagyott érintőképernyőtől sem.