Lázár János Debrecenben beszélt arról, hogy az agglomerációs közlekedési problémák nem csak Budapestet érintik. Azt is mondta, decemberben a kormány két részre bontotta a közösségi közlekedés finanszírozásának kérdését, a tarifareformot. „Alkotmányba írtuk és törvénybe rögzítettük, hogy minden magyarnak biztosítjuk, hogy eljusson A pontból B pontba”. Mivel bejelentése szerint eddig 4 millió vármegye- és országbérletet adtak el, ebbe az irányba mennek tovább.
„Budapest ügyében vártunk eddig, abban bíztunk, hogy a főváros aláírja a megállapodást, de a kormányzati tarifareform-ötletek Budapest nélkül valósulnak meg” – folytatta Lázár.
A változások lényege, hogy „minden bérletet megszüntetünk a vármegye és országbérleteken túl márciustól.” Lesz viszont kedvezményes napijegy- írja a HVG.
A vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.
Az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd.
A jövőben az oktatásban és egészségügyben dolgozóknak, illetve a közalkalmazottaknak korlátlan utazást biztosítanak 50 százalékos kedvezménnyel (megszűnik a pecsételős rendszer),
a 65 év felettiek mellett a 14 év alattiak is ingyenesen utazhatnak majd, (ez eddig is így volt)
a 14 és 25 év közöttiek pedig 50 százalékos kedvezményt kapnak (ha nem vesznek ország- vagy vármegyebérletet),
a 90 százalékos kedvezmény-kategóriában utazóknak (például nagycsaládosok, fogyatékkal élők) pedig ingyenessé teszik a tömegközlekedést Magyarországon.
A miniszter újabb ajánlatot tett a fővárosnak. A kormány elfogadja a Budapest-bérleteket a MÁV és a Volán járatain Budapest határain belül, viszont cserébe fogadja el a főváros Budapesten a vármegye-és országbérleteket a BKK járatain.