Január 15-én megszűnik az online ügyintézéshez használt Ügyfélkapu, helyét pedig az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Alkalmazás (DÁP) váltja fel. Az átállás már szeptember óta zajlik, és bár sokakban kérdések merülnek fel, a legfontosabb tudnivaló, hogy az Ügyfélkapu megszűnése után is van lehetőség az új rendszerre való regisztrálásra. Azok, akik lemaradtak a határidőről, a régi Ügyfélkapu segítségével még mindig regisztrálhatnak az új felületeken – írja a Magyar Nemzet.
A változás hátterében biztonsági okok állnak: az Európai Unió előírása szerint a személyes adatok kezeléséhez kétlépcsős azonosítás szükséges, amely a banki ügyintézéshez hasonlóan az Ügyfélkapu+ bevezetésével valósul meg. Az új rendszer január 16-tól lép életbe, a bejelentkezéshez pedig hitelesítő alkalmazásra lesz szükség. Ezen alkalmazások, mint a Google Authenticator vagy Microsoft Authenticator, biztosítják a biztonságos belépést.
Abban az esetben, ha valaki nem boldogul az online térben, személyesen is ellátogathat a hozzá legközelebbi kormányablakba, ahol minden segítséget megkaphat az új felület beállításában.
A regisztráció egyszerű és ingyenes, de fontos, hogy a hitelesítő alkalmazásokat megfelelően kezeljük, mivel ezek időnként új kódokat generálnak biztonságunk érdekében. A sikeres regisztráció után ugyanúgy használhatjuk az új rendszert, mint korábban, csupán a kétlépcsős azonosítás bevezetésével.