ACNEWS

Miért másnaposak az izmaid?

Általában azért, mert túlterheled. Fájdalmas, de nem igazi láz és magától is elmúlik.
Hirdetés
Ad image

Izomlázat akkor kapsz, ha az izmaidat szokatlan módon intenzív terhelésnek teszed ki. Ez például akkor fordulhat elő, ha hosszú idő után ismét hegyi kerékpártúrára vagy síelni indulsz. Bizonyos izmok már nem szoktak hozzá ezekhez a mozgássorozatokhoz, és például a lábad fájni kezd.

Természetesen ez más izmokat is érinthet, például a karjaidban lévő izmokat, ha túl sokáig teniszeztél. A fájó izmok azonban nem azonnal, hanem csak néhány óra múlva vagy a következő napon válnak észrevehetővé. Ne aggódj, ez kellemetlen, de nem veszélyes.

Ha az izmok túlságosan megerőltetik magukat, apró szálak szakadnak el (oké, ez megint durvának hangzik), ami csak mikroszkóp alatt látható. A szervezeted ezután azonnal munkához lát, hogy helyrehozza ezeket az apró sérüléseket, amelyek főként az izomsejtekben keletkeznek.

Ez szintén megváltozott nyomás- és véráramlási viszonyokhoz vezet az izomszövetben. Ha a folyadék behatol a sérült rostokba, a gyulladáshoz hasonló duzzanat keletkezik. Ez az oka annak, hogy „aúú” érzést érzel. A szervezet néhány nap alatt helyre tudja állítani a károsodást. Ezt követően az izomfájás ismét eltűnnek – írja a krone.at.

Mit lehet tenni? Ha már megtörtént, egy pihentető fürdő vagy egy meleg zuhany segíthet. Egy kis testmozgás is jót tehet, de ne vidd ismét túlzásba. A megelőzés jobb, mint a fájó izmok kezelése. Mielőtt bármilyen sportot űznél, érdemes jól bemelegíteni, ahelyett, hogy 0-ról 100-ra száguldanál, mint egy versenyautó. Az edzés után tervezz nyújtási és lazító gyakorlatokat is. Ezenkívül mindig „hallgass” a testedre, általában megmutatja, mikor kell abbahagynod.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés