Aki ismerős Budapesten, az már biztosan kiszúrta a Szabadság híd pesti hídfőjénél található két kis épületet. A legtöbbükben pedig bizonyára az a kérdés is felmerült, hogy mégis mik ezek az építmények, amelyek látszólag teljesen kihasználatlanok. A budapesti hidakon 1703-tól 1918. november 30-ig kellett vámot fizetni, amelyet jellemzően a hajóhídon csengettek ki azok, akik átkeltek Budáról Pestre (vagy fordítva). Nemcsak vámot szedtek ezekben az épületekben, hanem a hídfenntartás egyéb feladataira is használták őket. A második világháborúban felrobbantott hidak újjáépítése után két vámház kivételével az összeset elbontották: csak a Szabadság híd két pesti épülete maradt meg az utókornak.
1997-ben a két vámház a Közlekedési Múzeum tulajdonába került, ahol egy ideig hídtörténeti kiállítás volt. Azonban ez kizárólag akkor volt látható, ha a hídmester vagy egy múzeumi kolléga kinyitotta az épületet. Ezt a kiállítást végül bezárták és évtizedekig üresen állt az épület. Végül csak most nyitott ki újra egy állandó kiállítással. A tárlat a főváros és a Duna kapcsolatát mutatja be a kétszintes épületben olyan tárgyakon keresztül, ami a hidakhoz kapcsolódik, vagy egyenesen azokból származnak.
Az Index arról számolt be, hogy a kiállítás ingyenesen látogatható, azonban ne számítsunk részletekbe menő, tudományos értekezésekkel telepakolt tárlatra. Az egész ugyanis 2×13 négyzetméteren helyezkedik el. Az érdeklődőket a világ legkisebb közlekedési múzeuma hétfőtől vasárnapig várja minden nap 11 és 18 óra között.