Véget ért az E.ON Hungária Csoport informatikai rendszereinek átalakítása, így a mai naptól újra megindult az elszámoló számlák kiküldése az érintett ügyfelek részére – írta az MVM Next.
A fejlesztés célja az volt, hogy az E.ON egységes ügyfélkiszolgáló rendszert vezessen be áramhálózati szolgáltatásaihoz, ezzel egyszerűbbé téve az ügyintézést a lakosság számára. Az átállás ideje alatt néhány fogyasztónál késlekedtek az MVM Next által kibocsátott villamosenergia-számlák, egyesek akár háromhetes csúszással is találkozhattak.
A technikai változás elsősorban Budapestet és Pest vármegye jelentős részét érintette, ahol az ELMŰ Hálózati Kft. végzi az áramhálózati szolgáltatást. Emellett az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleinél is előfordulhattak kisebb fennakadások.
Az MVM Next tájékoztatása szerint a június 22. és július 15. közötti időszakban az éves leolvasási adatok, illetve az okosmérővel rendelkező fogyasztók havi elszámolásai csak később kerültek be a rendszerükbe, emiatt a kapcsolódó számlák kézbesítése is elhúzódott.
A szolgáltató az érintetteket e-mailben és postai levélben is tájékoztatta a számlák befizetésének részleteiről, és halasztott fizetési lehetőséget is biztosított számukra.
Bár az informatikai átállás lezárult, néhány területen – például az áramhálózati ügyek intézésében vagy az ügyfélszolgálat elérhetőségeiben – még további változásokat tapasztalhatnak az ügyfelek. Az ELMŰ mobilalkalmazása is megújult. Ezekről részletes információ az E.ON hivatalos weboldalán olvasható.
Fontos tudni, hogy műszaki jellegű kérdésekben továbbra is az E.ON illetékes társaságaihoz kell fordulni, míg a számlázással és egyéb egyetemes szolgáltatással kapcsolatos ügyeket az MVM Next intézi.