ACNEWS

Nagyítóként viselkedett a digitális oktatás

A járvány alatt kénytelenek voltak az iskolák átállni az online tanításra, ami felszínre hozta az oktatás olyan problémáit, amivel eddig sokan nem voltak tisztában.

Hirdetés
Ad image

A járvány alatt kénytelenek voltak az iskolák átállni az online tanításra, ami felszínre hozta az oktatás olyan problémáit, amivel eddig sokan nem voltak tisztában.

Ahogy arról az Index beszámolt, a nehézségek ellenére az elmúlt időszaknak pozitív hozadéka is volt, a digitális oktatásnak köszönhetően ugyanis számos probléma láthatóbbá vált. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az egyik legszembetűnőbb gond az, hogy a tananyag mennyiségileg túl van azon a határon, amit fel tudnak dolgozni a diákok.

„Csökkenteni kellene a diákok terhelését, a szülők is ledöbbentek a tananyag mennyiségén most, hogy testközelből látták, milyen elvárások vannak a gyerekek felé” – mondta az Indexnek Komjáthy Anna, a PDSZ országos választmányának megbízott elnöke.

Egy másik fontos szervezet, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány azt találta, hogy sajnos az ország egyes részein hatalmas az eszközhiány, a szervezet jelentése szerint az általános iskolákban közel minden ötödik diák nem vagy csak korlátozottan fért hozzá az online oktatáshoz. A fogyatékossággal élő tanulók nyolc százaléka pedig semmilyen távoktatásban nem részesült.

Fotó: Pixabay

Az ADOM Diákmozgalom vezetője szerint az sem volt szerencsés, hogy a diákok ugyanazon az eszközön játszottak, mint amin tanultak.

„Szintén nehezítő tényező volt, hogy a diákok ugyanazon az eszközön tanultak, mint amin szórakoztak, így nagy volt a csábítás, hogy órák alatt átkalandozzanak a közösségi oldalakra. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor megtanulták beosztani az idejüket, ami mindenképp előnyt jelent a jövőre nézve” – mondta a hírportálnak Schermann Fruzsina, a diákmozgalom szóvivője.

A sok negatív tapasztalat ellenére volt pozitív hozadéka is az online oktatásnak, így a szakemberek el tudják képzelni, hogy a jövőben egy olyan hibrid tanítási modell legyen a bevett, ami ötvözi a személyes iskolai jelenlétet a távoktatással. Például, ha valaki hiányzik, akkor legyen lehetősége streamelni az órákat, hogy be tudja pótolni azokat, amin nem tudott részt venni.

Fotó: Pixabay

Az is egy kiváló problémamegoldó gondolat, hogy ha az évközi szünet úgy jön ki, hogy például szerdán kezdődik, akkor a kollégistáknak ne kelljen a hétfő és a kedd kedvéért újból több száz kilométert utazniuk, hanem azt a két napot már otthonról, online tudják követni. Az sem elhanyagolható, hogy a végzős diákok egy része érettségi előtt hatékonyabb lenne otthonról, hiszen ott úgy osztják be az idejüket, ahogy csak szeretnék.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés