ACNEWS

A repülés egyre ijesztőbb: már csak mítosz a biztonság

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
Sorra történnek a repülőgép-balesetek, így jogos a kérdés: tényleg biztonságosabb még repülni, mint autózni?
Hirdetés
Ad image

Az elmúlt időszakban egyre több repülőgép balesetről lehetett hallani, gondoljunk csak a Boing körüli botrányokra. De az se segít, hogy a filmipar csakúgy ontja magából a repülőgépbalesetekről szóló filmeket és sorozatokat. Aki manapság gépre száll, jobb ha előtte s közben sűrün imádkozik.

Az idei év első felében az egyik incidens a másik után következett be. Ami az utasok számára okot adhat arra, hogy elgondolkodjanak, mielőtt lefoglalják a következő járatukat. Még azok közül is, akik szerint a repülés biztonságosabb, mint az autóval való utazás a legközelebbi repülőtérre, néhányan azt mondják, hogy megértik az utasok növekvő aggodalmát.

Ijesztő incidensek sorozata

Az Alaska Airlines incidense messze a legnagyobb visszhangot kiváltó esemény volt ebben az évben. De nem az egyetlen, amely világszerte a címlapokra került.

Január 2-án, alig néhány nappal az Alaska Airlines járata előtt, egy tokiói repülőtéren egy utasszállító repülőgép összeütközött egy katonai géppel. A balesetben elhunyt a japán partiőrség öt tagja.

Március 11-én a LATAM Airlines Boeing repülőgépe olyan gyorsasággal kezdett el zuhanni, hogy az utasok az utastér mennyezetére csapódtak. Több tucatnyian szenvedtek el sérüléseket és kerültek kórházba.

Április 11-én Hawaii partjainál a Csendes-óceánba zuhant a Southwest egyik repülőgépe.

Egy JetBlue és a Southwest gépe április 18-án majdnem összeütközött a washingtoni Reagan Nemzeti Repülőtér kifutópályáján, amikor az egyiknek engedélyezték a felszállást. Miközben a másikat arra utasították, hogy keresztezze a kifutópályát, amelyen a felszállás történt volna.

Május 21-én a Singapore Airlines egyik járata Mianmar felett súlyos turbulenciába került, amelynek következtében egy utas meghalt, 71-en pedig megsérültek, köztük sokan súlyosan.

Egy másik Southwest-gép jelentős károkat szenvedett, amikor egy május 25-én a Phoenixből Oaklandbe tartó gépen egy szokatlan és nem túl biztonságos, az iparágban „holland gurulásként” ismert oda-vissza mozgást végzett.

Vannak kisebb incidensek is. Ilyen volt, amikor egy 200 kilós kerék felszállás közben leesett egy repülőgépről, és a földön parkoló járműveket összezúzta. Egy másik gép esetében leszállás után vették észre, hogy hiányzik róla egy panel. Mindezek mellett a repülőgép hajtóműve is kigyulladt.

Repülés kontra autózás

A fentiek alapján érthető, ha valakinek eszében sincs repülőgépre szállni. Azonban, ha figyelembe vesszük a repülőgépek által biztonságosan megtett kilométerek számát, akkor még mindig sokkal veszélyesebb a földön utazni.

Ed Pierson a Foundation for Aviation Safety igazgatója és a Boeing éles kritikusa elmondta, hogy bár ismeri a statisztikákat, de a bajba jutott repülőgépgyártó minőségellenőrzésével kapcsolatos aggodalmak miatt még mindig nem hajlandó repülni a Boeing 737 Max-szal. És azt sem engedné, hogy egy családtagja repüljön vele. Még az is előfordult, hogy közvetlenül indulás előtt szállt le egy ilyen gépről, miután meglepődve tapasztalta, hogy éppen ezen a típuson ül. Pierson azt is hozzátette, hogy a legtöbb repülőgépen hajlandó repülni, még sok régebbi Boeing-modellen is. „Ha a Maxot kivesszük az egyenletből, a repülés bizonyítottan biztonságos.” – mondta a CNN-nek.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés