ACNEWS

Palkovics: a kormány azon dolgozik, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási-logisztikai központja legyen

A kormány azon dolgozik, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központja legyen, ehhez elengedhetetlen, hogy a lehető legnagyobb mértékben részesüljön az ország az Európa és Ázsia közötti áruforgalomból - mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken Budapesten, a Rail Cargo Hungaria Zrt. 72. Vasutasnap alkalmából rendezett ünnepségén.

Hirdetés
Ad image

A kormány azon dolgozik, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központja legyen, ehhez elengedhetetlen, hogy a lehető legnagyobb mértékben részesüljön az ország az Európa és Ázsia közötti áruforgalomból – mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken Budapesten, a Rail Cargo Hungaria Zrt. 72. Vasutasnap alkalmából rendezett ünnepségén.

Palkovics László hozzátette: a kormány a vasút fejlesztését kiemelten kezeli, ez az évszázad a vasút évszázada lesz. Erre minden esély megvan, részben a már zajló beruházásokkal, így a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésével – mondta a tárcavezető.

Rámutatott: a fejlesztések mellett folytatják a V0 előkészítését, és tervezését. A teherforgalmi vasútvonal nyomvonaltervei készülnek, erre van már javaslat. Erről július 25-én tárgyal a kormány, az események fel fognak gyorsulni – sorolta.
Arra is kitért, hogy a héten megalakították Törökország-Szerbia-Bulgária közlekedésért felelős minisztereivel a négyoldalú koordinációs tanácsot, ami szintén azt szolgálja, hogy Magyarország megkerülhetetlen tényező legyen a régióban. Ezt a kapcsolatot erősítik, tartalommal töltik meg, már meghatározták a közös feladatokat közlése szerint.

A konténerterminál-fejlesztési program indult, az ország több pontján további új, intermodális konténerterminálok jönnek létre. A kötött pályás teherfuvarozásban használt járműállomány lehetőség szerint hazai kapacitásokra alapozó megújítását szintén fontos feladatnak nevezte. A folyamatban lévő fejlesztések között kiemelte: a cseh NYMWAG magyar leánycége üzemet létesít Nagykanizsán, ahol vasúti teherkocsikat gyártanak, a gyártóbázis 1500 dolgozót foglalkoztat majd.
    

Palkovics László köszönetet mondott a Rail Cargo Hungaria munkatársainak az eddigi együttműködésért, és azt mondta, hogy tovább fog erősödni az osztrák-magyar kapcsolat.
    

Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a vasúti személy-, és áruszállítás teljesítménye duplázódni fog, a kormány célkitűzései alapján. Ez minden korábbinál nagyobb nyomást helyez az ágazatra – mondta. A vasúti stratégia – amelyen a tárca dolgozik – létrehozza azt a vasúti kapacitást, hogy ezek a növekedési ambíciók teljesüljenek. A vasúti áruszállítás részaránya az első negyedévben 13 százalékkal csökkent Magyarországon, dolgoznak rajta, hogy ez megváltozzon. A Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozásával Magyarország stratégiai eszköz birtokában lesz a térségben, ez a Rail Cargo Hungarianak is biztos növekedési pályát jelent – mondta. A szaktárca hisz abban, hogy a vasúti áruszállításnak óriási jövője van, és abban, hogy ez a legkörnyezetbarátabb, legfenntarthatóbb szállítási mód, valamint az áruszállítás nemcsak Európán és az országon belül, hanem a földrészek között is fokozottabban a vasútra fog terelődni – húzta alá.
    

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztését jelentősnek nevezte az ágazat jövőjében, és kiemelte, hogy ezzel Budapest felkerült a kínai térképekre. Az első kínai mozdony érkezése a következő napokban várható. A másik jelentős beruházás a V0, ami tehermentesíti a tranzitvonalakat. Kovács Imre szerint szép időszak előtt állnak azért is, mert a kormány szabályozással segíti, hogy a vasúti fuvarozás versenyképes legyen a közúttal. A kormány elkötelezettsége a vasúti árufuvarozás irányában a jelenlegi időszakban is megvan, amikor a járvány, a háború következményei, vagy az energiaárak emelkedése egyaránt próbára teszik az ágazatot – mondta. Köszönetet mondott kollégáinak azért, hogy a változó nyersanyag-szállítási útvonalak ellenére folyamatosan tudták biztosítani a Borsodchem, a Dunaferr, vagy a Mol zavartalan ellátását. A Rail Cargo Hungaria bonyolítja a NATO és a Magyar Honvédség szállításait is, „amire nagyon büszkék vagyunk, a magyar gazdaság érdekében dolgozunk” – jelentette ki, és felajánlotta a társaság kapacitásait a kormánynak.
    

A 72. Vasutasnapon a miniszter és az államtitkár átadták a Baross Gábor díjat, és a miniszteri elismerő oklevelet, valamint vállalati kitüntetéseket is kiosztottak.

MTI

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!