GoodLike: A vlogolás nem csajozásra való!

AC News 2017.04.04. Profil

GoodLike: A vlogolás nem csajozásra való!

 Lassan öt éve kezdett vlogolással foglalkozni, és mára az ország egyik legismertebb videós bloggerévé nőtte ki magát „GoodLike” – azaz Pólya Márton. A népszerű videós az AcNews-nak adott interjújában elmondta: hatalmas a felelőssége egy százezrek által követett embernek. Az is kiderült: GoodLike számára a vlogolás nem a csajozásról szól.

bejegyzéseknél(200x300) - Merk IT

- Mikor és honnan jött a vlogolás ötlete?

- Volt egy ASK fm nevű oldal, aminek az volt a lényege, hogy a felhasználók egymásnak tehetnek fel kérdéseket, és válaszolhatnak is a nekik feltett kérdésekre. Ott láttam, hogy az emberek videó válaszokat is készítenek egy-egy kérdéshez, innen jött az ötlet, hogy én is készítsek ilyen videó válaszokat. A válaszaimat a telefonom képrögzítőjével felvettem – ezek félperces videók voltak - és feltettem a Youtube-ra. Kiderült, hogy van 1-2 olyan téma, ami akkor, az én videóm hatására került be a köztudatba. Így születtek meg az első vlogjaim…

- Van konkrét célcsoportod, akiknek szólnak ezek a videók?

- Nincs. Mostanában nagyon sokszor megkapom, hogy Marci 260 ezer feliratkozód van, és valamelyik videódat csak 8 ezren, meg csak 10 ezren, valamelyiket meg 200 ezren nézik meg. Szerintem pont ez az egyik oka annak, hogy én nem célzok meg sem korcsoportot, sem nemet, hanem ami éppen bennem van, amiről éppen videót akarok készíteni, amilyen témában ki akarom fejteni a véleményem, azt fogom taglalni egy videóban.

- A témaválasztást kizárólag a kedved határozza meg?

- Abszolút. Arról beszélek, amihez éppen kedvem van, vagy amiről van határozott véleményem. Sosem néztem azt, hogy mi az, ami éppen nagyon „fut”. Nem a pillanatnyi aktualitásoktól fog a csatorna népszerű maradni, vagy a megtekintésszám pörögni.

- Milyen felelősséget vállalsz az általad elmondottakkal kapcsolatban?

- Nagyon sok fiatal kezel etalonként interneten ismertté vált embereket. Ez szerintem borzalmasan káros. A fiatal követők miatt felelősséggel tartozunk mindazért, amit csinálunk. Ezért bizonyos szempontból szerintem egy Youtube-os „több”mint egy tévés, mert egy tévés személyiséghez nem tudsz annyira kötődni, az interneten viszont látsz egy embert, akinek ismered a gondolatait, látod, hogy mit csinál, és hogyan csinálja, és hamar elkezd kialakulni az irányába egyfajta egyoldalú barátság. Ami nagyon veszélyes dolog! A követőd azt hiszi, hogy ismer téged, mert látott tőled 300 videót, te viszont nem ismered őt.

- Milyen előnyei vannak annak, hogy ismert lettél a vlogolás által?

- Engem az egész marketing, üzleti kommunikáció, gazdaság, menedzsment stb. mozgat. A videózás abban borzalmasan sokat segített, hogy én ezekhez a közegekhez közelebb kerüljek, illetve belelássak, mondjuk egy cég marketingkampányába, vagy egy könyv promózási metódusába. Valamint sok nagyon értékes embert ismerhettem meg ezzel az egésszel, szóval barátságépítés szempontjából is abszolút előnyös. Csajozás terén nem oszt nem szoroz, régóta komoly párkapcsolatban élek.

- A blogolásban vagy a vlogolásban látod a nagyobb jövőt?

- Mindkettőhöz másféle adottság kell. Én nagyon szerettem volna régebben cikkeket, vagy blogot írni, de rá kellett jönnöm, hogy azok a gondolatok, amik megfogalmazódnak a fejemben, nem biztos, hogy úgy jönnének át írásban, mint egy videóban. Aki viszont nagyon ügyesen ír, az valószínűleg sokkal több mindent át fog adni a blogban, mint a vlogban. Szóval szerintem egyik sem fog kihalni teljesen, mert mindkettőnek lesznek követői, és tartalomgyártói.

 

 

További cikkek

bejegyzeseknél(200x300) - Merk IT
bejegyzeseknél(200x300) Merk IT
bejegyzéseknél(200x300) - Merk IT
bejegyzéseknél(200x300) - Merk IT