Kiss Henriett: Az a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben

Pataki József 2019.09.04. Profil

Kiss Henriett: Az a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben

Kiss Henriett Élet-Mentorként személyiség fejlesztéssel, valamint önismereti képzéssel foglalkozik. A trénerrel a szeptemberi tanévkezdésre való felkészülésről és a jóllétről beszélgettünk, amelynek fontos része az egészséges táplálkozás is.

b3 bejegyzeseknél(200x300)

– Most, hogy elindult az iskolaszezon, milyen stresszkezelési módszereket ajánl a családok számára?

– Nagyon fontosnak tartom, hogy meglegyen a rendszerezettség. Én már nyár végén meghatározom, hogy anyagilag, és időben mikor mit csinálunk. Tegyük tervezhetővé az életünket, amennyire lehet, készüljünk fel előre az iskolakezdésre. Így sokkal könnyebb, mintha hirtelen minden ránk zúdul. A teendőket rendszerezzük, írjuk le, hogy mikor, mit csinálunk meg. Legyünk felkészültek, ez egyfajta ráhangolódás az évkezdésre. Olyan, mint amikor versenyre készül egy sportoló, és teljesen más a napi rutinja egy nagy megmérettetés előtt. A szeptemberi szezonkezdés ugyanilyen nagy falat a családok számára.

– Úgy tudom, a lélek gondozása mellett odafigyel a táplálkozásra is…

– Ez így van! Véleményem szerint életünk része, hogy lelki egészségünk mellett a táplálkozásunkra és a higiéniánkra egyaránt odafigyeljünk. Persze mindenkinek mást jelenthet az egészséges táplálkozás. Eltérő kultúra, vallás is más keretet adhat erre. Szerintem az a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, és ne legyen bűntudatunk, miután elfogyasztottunk valamit. Nem vagyok táplálkozási tanácsadó, saját tapasztalatból tudom, hogy melyek azok a táplálékok, amiket biztosan nem szeretnék fogyasztani. Nincs semmilyen étel intoleranciám vagy allergiám, ezért, ha elmegyek nyaralni és máshogyan eszem, mint otthon, nincs bűntudatom. Hangsúlyozom, az egészséges táplálkozás relatív, én nagyon nyitott vagyok ebben a tekintetben. Nem fogyasztok például húst, csak halat. Ez nem lemondás részemről, mert soha sem voltam „húsevő” típus. Nekem az Anthony William féle táplálkozási mód vált be. Ő azt állítja, hogy bizonyos ételek elősegítik a bennünk lévő élősködők, vírusok, baktériumok szaporodását, ezért javasolja a glutén, a hozzáadott cukor, a tojás, és tejtermékek mellőzését. Nekem ez bevált, de hangsúlyozom, relatív az egészséges táplálkozás, minden egyedi tényező figyelembevételével érdemes kialakítani a legoptimálisabb étrendet. A tudatosság, mértékletesség, valamint a mesterséges táplálékok elkerülése, amit fontosnak találok, ezt szoktam javasolni a klienseimnek is.

– A táplálkozásnak milyen hatása van a pszichére Ön szerint?

– Az Intuitív Anatómia tanfolyam - ami a ThetaHealing® egyik mérföldköve a képzéseket tekintve -, pont erről szól. Itt azt nézzük meg, hogy hitrendszerileg melyik szerv tartozik egy adott elképzeléshez. Ezt egy külön szakma, mélyebbre hatóan azok foglalkoznak ezzel, akik kifejezetten beteg embereknek segítenek. A táplálkozás és lelkiállapot közötti összefüggés már nem kérdés, tudományosan is igazolt tény. Az adalék anyagokkal például a vegetatív idegrendszerünket stimulálják. Az addiktív adalékanyagokat, mint például a cukrot – amit szinte mindenbe beleraknak – tudatosan használja az élelmiszeripar. Azt is mindenki tudja, hogy ha a gyermeknek este édességet adunk, felpörög, és nem tud aludni. Nagyon sok kultúrában adott, hogy mit lehet enni este. De rengeteg további példát is fel lehetne hozni erre. Annyi biztos, hogy ha egészséges, tápláló és minél természetesebb ételeket fogyasztunk, annak pozitív hatása van a jó lelkiállapotunkra is.

– Mit javasol a szülőknek gyermekeik táplálkozása tekintetében?

– Nekem is van két fiam, a fiatalabb még általános iskolás. Az iskolákban nem mindig tudnak odafigyelni a jó alapanyagokra, általában anyagi okok miatt. A munkahelyi étkezéseknél ugyanez a helyzet. A tudatosság a legfontosabb, de a szülőknek meg van kötve a keze, hiszen az intézményi étkeztetésbe nincs beleszólásuk. A valóság nagyon távol áll attól, ami az ideális lenne az egészséget életmódra törekvő családok számára. Egyetlen dolgot tehetünk, mintát mutatunk gyermekeinknek otthon, hogy később, felnőttként legyen tudatosságuk egy egészséges életmód kialakítására. Társadalmi szinten nálunk még nem alakult ki az a kultúra, hogy egészségesen táplálkozzunk. Ahogy említettem, intézményi szinten még nagyon távol állunk ettől, de alapvetően a gondolkodásunk a lényeg, minden ebből indul ki. Az egyik barátnőm egy olyan bankban dolgozik például, ahol a vezetőség a korábbi konyhát lecserélte egy egészségesebb ételeket készítő társaságra. Ez egy nagyon pozitív dolog volt a vezetőség részéről, de máshogyan sült el. Közfelháborodást okozott a cégen belül a váltás, annyira hiányolták a régi olajos, sült, megszokott ízeket a dolgozók, és azt is sérelmezték, hogy a jó alapanyagok miatt drágultak a fogások. Ezért gondolom, hogy először fejben érdemes tisztázni, hogy a jóléthez fontos a jó táplálkozás is. Az étrend megváltoztatásának véleményem szerint hosszútávon van értelme, nem célszerű csupán valamilyen kúrában vagy diétában gondolkodni. Én annak idején egyik napról a másikra megváltoztattam a táplálkozásomat, mert azt szerettem volna, hogy gyorsan megszűnjenek a tüneteim, de van, aki fokozatosan áll át. Lényeg, hogy a testünk számára megfelelő étrendet tartsuk is meg, hiszen így tudjuk fenntartani egészségünket.

További cikkek

hbs(400x300)
cba bejegyzeseknél(200x300)
b3 bejegyzeseknél(200x300)