Korábban „hozzááadott” valamennyit a traffipaxok által kiírt sebességadathoz a rendszer:100 km/órás sebességig 3 km/órát, míg felette 3%-os eltérést toleráltak. Mostantól azonban „a hitelesített mérőeszközt – az ellenkezője bizonyításáig – úgy kell tekinteni, hogy annak nincs a mérési eredményt befolyásoló hibája” -írja a jogszabály.
„A mérőeszköz által adott érték további korrekció nélkül veendő figyelembe” – fogalmaz egyértelműen az ORFK a megfelelő jogszabályrészre hivatkozva.
Az eddigi ráhagyásos gyakorlat minden bizonnyal a bírságokat megkérdőjelező esetek csökkentését szolgálta. Kérdés, valóban kevesebb lesz-e vita a feszesebb bírságolás mellett.
Janklovics Ádám, közlekedési ügyekre szakosodott ügyvéd szerint egyébként az egyre modernebb gépjárművek digitális műszerei pontosabb számot mutatnak a vezetőiknek a korábbiaknál…
Csakhogy!
Magyarországon 15 év a személyautópark átlagéletkora, vagyis rengeteg 15-20-25 évnél idősebb közlekedik a forgalomban – mutatott rá az ügyvéd. Márpedig életszerű azt feltételezni szerinte, hogy ezen autók vezetése közben hiába mutat 50 km/órát a mutató, vagyis legjobb tudása szerint szabálykövetően vezet az autós, ám mégis előfordulhat, hogy 51-52-53 km/órával méri be őt a traffipax.
„Ilyenkor meglehetősen egyoldalú a rendszer, ugyanis a rendőrség adatával szemben kellene bizonyítani az autósnak, hogy szabályosan, 50-nel ment. Márpedig ezt nem tudja bizonyítani. Ráadásul azt sem tudhatja biztosan, hogy valóban 51-52-53-at mért a traffipax, mert nincs hozzáférése a műszerhez” – nyilatkozott az ügyvéd a vezess.hu megkeresésére.