ACNEWS

Sebességkorlátozást vezetnének be az összes vidéki közúton

illusztráció forrás: pixabay
illusztráció forrás: pixabay
Bekeményít az EU a gyorshajtások miatt.
Hirdetés
Ad image

Az Európai Unióban a halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. Azokban az országokban, amelyekben statisztikák készülnek a gyorshajtásról, a városokban közlekedők 35-37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9-63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23-59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot. Ez sok balesetnek az előzménye.

Azoknak az uniós országoknak kedvezőbb a statisztikája, amelyekben szigorúbbak a sebességkorlátozások. Ez derült ki az ETSC (European Transport Safety Council – Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) adataiból.

Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagjának az a célja, hogy 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma. Az új javaslat szerint, kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát. Erről írt a totalcar.hu

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés