A Keleti pályaudvar teljes lezárására kerül sor augusztus 25. és szeptember 20. között, mivel egy hónapon át tartó felújítási és karbantartási munkák kezdődnek. Ez lesz a káosz hónapja. A lezárás idején a MÁV járatai más állomásokra érkeznek és onnan indulnak, köztük a Nyugati pályaudvarról, Kelenföldről, Kőbánya felsőről és Kőbánya-Kispestről.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a MÁV átfogó intézkedésekkel készül a lezárás idejére: különös villamossal, sűrített menetrenddel és a BKK-járatokon elfogadott vasúti jegyekkel, bérletekkel igyekeznek megkönnyíteni az utazók közlekedését
– adta hírül vezess.hu.
Expresszvillamos indul
A BKK új, 37E jelzésű expresszvillamost indít a Blaha Lujza tér és Kőbánya felső vasútállomás között. Erre azért van szükség, mert számos járat – például a hatvani és szolnoki személyvonatok, valamint az Agria és Mátra InterRégió – a Keleti helyett Kőbánya felsőig közlekedik.
A 37E villamos csak a fontosabb megállókban áll meg, így 3-4 perccel gyorsabb menetidőt biztosít. Ez lehetővé teszi, hogy a vonattal érkezők hamarabb elérjék a Hungária körutat, a Nagykörutat, a belvárost, vagy az M2-es és M4-es metrót. A 37-es, 37A és 37E villamosok együttvéve rendkívül sűrűn közlekednek, csúcsidőben 3-5 percenként indulnak.
A BKK kiemelte, hogy a 37E járat nem csupán ideiglenes pótlás, hanem része a villamosgyorsítási programnak is, amelynek célja a fővárosi villamosközlekedés felgyorsítása és versenyképessé tétele. Ennek keretében a lámpaprogramokat a villamosokhoz hangolják, korszerű váltóállítási technológiákat vezetnek be, felülvizsgálják a megállóhelyek kiosztását, és megszüntetik a felesleges sebességkorlátozásokat.
Pótlóbuszok a Puskás Aréna és Kőbánya felső között
A MÁV vonatpótló autóbuszokat indít a Puskás Ferenc Stadion metróállomás és Kőbánya felső vasútállomás között. A buszok sűrűn járnak, Kőbánya felsőnél pedig az Albertirsai út felőli oldalon állnak meg és onnan indulnak tovább.