A várhatóan 2025-ben útjára induló vonat terveit egy párizsi VR kiállításon mutatták be két hete, néhány napja pedig a YouTube-on is megjelent egy videó a leendő vasúti kocsik belsejéről.
Az eredeti Orient Express 1883 és 1977 között kötötte össze Párizst Isztambullal, a két város között nem egészen 76 óráig tartott az utazás. A legendás név nem tűnt el teljesen az európai vasúti hálózatról, de az Accor által újragondolt, egyben a 21. századi igényeknek is megfelelő vonaton az a 17 eredeti vasúti kocsi – 12 háló-, egy étkező-, három társalgó- és egy poggyászkocsi – is közlekedik majd, amelyekre 2015-ben bukkant rá Arthur Mettetal történész a lengyelországi Malaszewicze vasútállomásán.
Az első Orient Expresst egy belga mérnök, Georges Nagelmackers tervezte 140 évvel ezelőtt. A vonatot 1924-ben újratervezték, és most, majdnem 100 évvel később a többek között a Daum, Hermès és Guerlain márkáknál már bizonyított Maxime d’Angeac építész kapta azt a feladatot, hogy újítsa fel a megtalált vasúti kocsikat és gondolja újra a vonatot.
Az új Orient Express központi attrakciója egy Art Deco stílusú bárkocsi lesz, zöld bársony kárpittal és üvegpulttal. Az asztalokon csörgőóra jelzi majd, hogy elérkezett a vacsora vagy a koktélok ideje.
Az asztal egyik gombját megnyomva már szolgálják is fel a pezsgőt, egy másikkal pedig a személyzetet lehet majd hívni.
Az étkezőkocsiban tükrös mennyezet alatt, hangulatos lámpaernyőkkel megvilágított asztaloknál, fotelekben ülve fogyaszthatják el az utasok az ebédet és a vacsorát. A lakosztályokban nemes fa- és bőrborítású válaszfalak, fával, gyöngyházzal és bronzzal kirakott fejtámlák nyújtanak csodás látványt.
Az Accor emellett hat Orient Express La Dolce Vita vonatot is üzemeltet majd 2023-tól, ezek Olaszország 14 régióján keresztül fognak közlekedni, római, firenzei és milánói megállókkal, illetve később Rómából Párizsba, Splitbe és Isztambulba is indulnak majd járatok – írta meg a turizmus.com.