Április 16. óta a legtöbb görögországi kompjáratra új szabályozás vonatkozik, amely kétségbe ejti az autótulajdonosokat. Sok hajózási társaság ugyanis nagyon specifikus szabályokat fogalmaz meg az e-autókra és a hibridekre vonatkozóan. Az akkumulátor töltöttségi szintje legfeljebb 40 százalék lehet. Ellenkező esetben nem engedik fel a fedélzetre.
Hogy ezt biztosítsák, az autók töltöttségi szintjét a beszálláskor ellenőrzik. A komptársaságok üzemeltetői biztonsági megfontolásokra hivatkoztak az új szabályozás indokaként. Ez azonban az alternatív üzemanyaggal, például cseppfolyósított gázzal vagy földgázzal működő autókat is érinti. Itt a tankot legfeljebb 50 százalékig lehet feltölteni. A nagy görög hajózási társaságok, az Anek Lines, a Minoan Lines és a Superfast Ferries a honlapjukon hirdették meg ezt az intézkedést n- írja a heute.at.
Az érintett sofőrök közül sokan panaszkodnak a szabályra, mert Görögországban 100 kilométerre mindössze 2 kút se jut. A hálózat tehát gyengén kiépített és viszonylag silány. Görögországban összesen mintegy 2000 nyilvános töltőállomás található. Ezek főként délen, a fő közlekedési útvonalak mentén találhatók. A legtöbbjük a fővárosban, Athénban.
Az ADAC német autóklub szerint az elektromos autók nem jelentenek nagyobb tűzveszélyt, mint a normál, belső égésű motorral hajtott autók. Bár a tüzet nem lehet kizárni, a kockázat minden jármű esetében azonos.
Ennek ellenére az ADAC úgy látja, hogy szükség van a cselekvésre. Ennek oka, hogy az e-autók tűzforgatókönyvei jelentősen eltérnek a belső égésű motorok tűzforgatókönyveitől. A személyzet gyakran tapasztalatlan is abban, hogyan kell viselkedni elektromos járműtűz esetén, és hogyan működnek az oltási folyamatok. Ennek megfelelően még mindig képezni kell őket.