Ehhez a szemléletváltáshoz nyújt új perspektívát a Veganuár, amelynek célja, hogy ingyenes segítséget és támogató közösséget biztosítson mindenkinek, aki tenne egy próbát a növényi alapú étkezéssel, legalább egy hónapra.
Rimóczi Zsófi aktív közreműködésével indul útjára a mozgalom 2026-ban. A blogger és vegán szakácskönyvszerző népszerűsíti majd az akciót egészen februárig, több tucat budapesti plakáton, a tömegközlekedési eszközökön, az online és nyomtatott sajtóban, valamint a közösségi oldalakon.
A Prove országos mozgalma, a Veganuár arra vállalkozott, hogy akár nyolcmillió embert is elérjen üzeneteivel, ösztönözve az érdeklődőket a növényi alapú étrend kipróbálására és a tudatosabb életmód kialakítására. A mozgalom erejét jól mutatja, hogy az elmúlt években már több mint százhatvanezer magyar csatlakozott a kihíváshoz és kapta meg azt a szakmai és közösségi támogatást, amely elengedhetetlen a sikeres életmódváltáshoz.
A kampány üzenete elsősorban az, hogy a tudatosság forradalma nem a lemondásról, hanem az új lehetőségek felfedezéséről szól. A Veganuár célja, hogy hidat képezzen a hagyományok és a jövő kihívásai között, megmutatva, hogy őseink étrendjének értékes elemei – a zöldségek, gyümölcsök és hüvelyesek – miként válhatnak a modern, egészséges élet alapköveivé.
Több száz recept és ingyenes útmutatás
A program már december végétől receptekkel és mintaétrendekkel készíti fel a résztvevőket a január 1-jei indulásra. A csatlakozók több mint ötszáz tesztelt, egyszerűen elkészíthető recepthez férhetnek hozzá, amelyeket megújult, maradékmentes szemléletű heti étrendtervek egészítenek ki.
Az idei program újdonsága, hogy a fizikai táplálkozáson túl a mentális és lelki jólléthez kapcsolódó tanácsokkal is segítik az érdeklődőket, miközben a harmincezres Facebook-közösség folyamatos inspirációt és támogató hátteret nyújt a változáshoz.
A mozgalom társadalmi hatását idén először egy országos, reprezentatív kutatás is dokumentálja. A vizsgálat célja, hogy pontos képet adjon a Veganuár magyarországi hatásáról, elemezve egyebek mellett a résztvevők demográfiai adatait, motivációit. Az eredmények publikálása január elsején várható.
A kezdeményezés mögé olyan meghatározó gazdasági szereplők is felsorakoztak, mint a főtámogató Lidl Magyarország, amely nemcsak a kínálat folyamatos bővítésével, hanem extra januári kedvezményeivel is támogatja a növényi étrend elérhetőségét. Az akcióhoz csatlakoztak olyan elkötelezett márkák is, mint a Fino Vegajó, a Herbaház, a Kotányi Magyarország vagy a Nutridude, akik mind élen járnak a növényi alapú élelmiszerek, az állati eredetű alternatívák fejlesztésében, terjesztésében.
Veganuár számokban
A Veganuár közössége az elmúlt években bebizonyította, hogy az egyéni döntések összeadódva óriási globális változást indíthatnak el. Az eddig csatlakozók döntései révén 2,7 millióval kevesebb állat levágására keletkezett fogyasztói igény, 3,4 milliárd liter vizet spóroltak meg, 5,5 millió kg-mal kevesebb CO₂-kibocsátással terhelték a bolygót és 7 millió m²-rel kevesebb terület kellett az ételek előállításához.
A Veganuár 2026-os kihívása nyitott mindenki előtt, a szervezők várják azon vendéglátóhelyek és vállalatok jelentkezését is, akik saját akcióikkal színesítenék a januári programkínálatot.



