A 3-as metró szerelvényeit még 2017-ben vásárolta meg a BKK az akkori főpolgármesterrel közösen, amibe azonban nem lett beszerelve légkondi. A probléma pedig az elmúlt években csak eszkalálódott. A Metróért Egyesület szerint a legnagyobb gond az, hogy nemhogy hűtés nincs a 3-as metrón, de azzal, hogy a fékeken keletkező villamosenergia hálózatba történő visszatáplálását leállították – a vonatok egyenesen fűtenek. A kocsiszerelvényeken kívül így folyamatosan melegszik az alagút, valamint az állomások is. Így lehetséges, hogy az egyik utas 42 fokot mért az egyik szerelvényen a napokban.
Érdemi előrelépés pedig azóta se történt az ügyben. Bár elméletileg az összeg megvan a kocsik modernizálására, azonban az utólagos klímabeszereléssel több probléma is van. Egyrészt még 3 éven keresztül életben van a jótállás, ami kiterjed a kocsiszekrény és az alváz korróziójára is. Ennek az a jelentősége, hogy a kocsik vázszerkezete mit bír el, azaz az utólag beépített klímák súlyának hol szab határt. Ebből adódóan pedig a légkondicionálók gyártói milyen összegű ajánlatot adnak majd. Másrészről azzal, ha utólag szerelik be a légkondit a szerelvényekbe, lemondanak a jótállásról.
Ha ez nem lenne elég, akkor a szakmai fórumokon arra is felhívták a figyelmet, hogy mostanában az M3 szerelvényei befutva az állomásra nem minden esetben képesek pontosan beállni a peronhoz. Rendszeresen elfordul, hogy megállnak, majd nem nyitják ki az ajtókat és újra elindulnak, majd megállnak. Ezzel is hőt termelve, valamint tovább koptatva az alkatrészeket. Ennek a gyakorlatnak – ami még a régebbi, félautomata járműveknél se fordult elő – az lehet az oka, h az M3-as vonalán jelenleg is zajlik egy integrált tesztelés. Ez az Index elmondása szerint az áramellátási hálózatot, a hajtásrendszert, a járművezérlő rendszert és az automatikus vonatvezető rendszert vizsgálja.