ACNEWS

Tűrhetetlen: 42 fok van a 3-as metróban

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Az egyik utas a minap 42 fokot mért az M3-as egyik szerelvényében. Arra pedig esély sincs, hogy az elkövetkezendő években klimatizálva legyenek a kocsik.
Hirdetés
Ad image

A 3-as metró szerelvényeit még 2017-ben vásárolta meg a BKK az akkori főpolgármesterrel közösen, amibe azonban nem lett beszerelve légkondi. A probléma pedig az elmúlt években csak eszkalálódott. A Metróért Egyesület szerint a legnagyobb gond az, hogy nemhogy hűtés nincs a 3-as metrón, de azzal, hogy a fékeken keletkező villamosenergia hálózatba történő visszatáplálását leállították – a vonatok egyenesen fűtenek. A kocsiszerelvényeken kívül így folyamatosan melegszik az alagút, valamint az állomások is. Így lehetséges, hogy az egyik utas 42 fokot mért az egyik szerelvényen a napokban.

Érdemi előrelépés pedig azóta se történt az ügyben. Bár elméletileg az összeg megvan a kocsik modernizálására, azonban az utólagos klímabeszereléssel több probléma is van. Egyrészt még 3 éven keresztül életben van a jótállás, ami kiterjed a kocsiszekrény és az alváz korróziójára is. Ennek az a jelentősége, hogy a kocsik vázszerkezete mit bír el, azaz az utólag beépített klímák súlyának hol szab határt. Ebből adódóan pedig a légkondicionálók gyártói milyen összegű ajánlatot adnak majd. Másrészről azzal, ha utólag szerelik be a légkondit a szerelvényekbe, lemondanak a jótállásról.

Ha ez nem lenne elég, akkor a szakmai fórumokon arra is felhívták a figyelmet, hogy mostanában az M3 szerelvényei befutva az állomásra nem minden esetben képesek pontosan beállni a peronhoz. Rendszeresen elfordul, hogy megállnak, majd nem nyitják ki az ajtókat és újra elindulnak, majd megállnak. Ezzel is hőt termelve, valamint tovább koptatva az alkatrészeket. Ennek a gyakorlatnak – ami még a régebbi, félautomata járműveknél se fordult elő – az lehet az oka, h az M3-as vonalán jelenleg is zajlik egy integrált tesztelés. Ez az Index elmondása szerint az áramellátási hálózatot, a hajtásrendszert, a járművezérlő rendszert és az automatikus vonatvezető rendszert vizsgálja.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!