Közel 20 évvel ezelőtt még csak egy álmot dédelgetett a fiatal lány, ma már sikeres vállalkozó. Slamovits-Horváth Beáta bejárta a ranglétra minden lépcsőfokát, amerikai multiknál alapozta meg a tudását, majd férjével az utolsó megtakarított pénzüket kockára téve belevágtak, és megalapították az EverDerm Laser & Beauty Clinic-et.
Minőség, diszkréció és őszinteség – ez a három fő alappillére Budapest egyik legexkluzívabb orvosi-szépségklinikájának, amely a legkorszerűbb gépekkel és legjobb szakemberekkel várja a szépülni és kikapcsolódni vágyó vendégeket. Az üzletasszony a nulláról építette fel álmai klinikáját, és továbbra sem hajlandó leállni, tele van tervekkel a jövőre nézve is. Sőt, egy saját márkás termékkel is kész betörni a szépségiparba.
Az EverDerm tündérmesébe illő sikertörténetéről, kezdeti nehézségeiről, valamint a jelenlegi infláció-kezelési stratégiájukról a klinika megálmodójával és ügyvezetőjével, Slamovits-Horváth Beátával beszélgettünk.
– Alkalmazottból vált sikeres vállalkozóvá, és bár mindig is vonzotta a szépségipar, mégis két évtized kellett ahhoz, hogy megvalósítsa az álmát. Mi volt az a pillanat, amikor úgy döntött, hogy végül belevág?
– Valóban két évtizedig alkalmazott voltam, bejártam a ranglétra minden fokát. Nagyon sokat lehetett náluk tanulni, hiszen amerikai óriáscégeknél töltöttem be fontos pozíciókat, elsősorban a szállodaiparban. De nőként egészen fiatal koromtól foglalkoztatott a szépség, számomra természetes volt, hogy mindig a legjobbat hozzam ki magamból, minden körülmény között. Férjemmel volt egy kevés megtakarított pénzünk, és úgy döntöttünk, hogy belevágunk egy vállalkozásba. Úgy éreztem, alkalmazottként már nem lehet igazán továbblépni, sokkal több lehetőséget láttunk egy vállalkozásban kiteljesedni.
– Voltak kezdeti nehézségei?
– Úgy gondolom, a legtöbb cégnél vannak kezdeti nehézségek. Különösen, ha a cég rálép egy növekedési pályára. Hiszen a növekedés gyakorlatilag egy folyamatos változás, amit természetesen nem könnyű „elviselni” sem az alkalmazottaknak, sem a tulajdonosoknak. Folyamatosan kell/kellett a cég működését átalakítani. Szerencsére a működés alapjául letettünk néhány olyan szabályt, amely erős alapot tudott biztosítani a cégnek, például már a kezdetektől bevezettünk egy CRM rendszert.
– Magyarország egyik legexkluzívabb szalonjának a tulajdonosa, ahol a legkorszerűbb gépekkel, illetve legjobb szakemberekkel dolgozik együtt. Miben különbözik az Önök klinikája másokétól?
– Alapvetően abban különbözünk, hogy mi a minőségi gépi esztétikai szolgáltatásokra és a szolgáltatás színvonalára, illetve az ügyfélélményre helyezzük a fő hangsúlyt, mindezt úgy, hogy igyekszünk közben a magas szintű szolgáltatás mellé egy kulturált árcédulát ragasztani. Maga az elgondolás a tengeren túlon jól ismert „Beauty Spa” koncepció, ahol a kozmetikák és a orvosi esztétikai szolgáltatók közé érkezik ez a fajta szolgáltatás, amely ötvözi azt a fajta közvetlen baráti, kellemes minőségi légkört, amit egy kozmetikus tud nyújtani. Mindezt orvosi minőségben, orvosi gépekkel, messzire elkerülve a gyógyászatra sokszor jellemző rideg, orvosi hangulatot. Amikor egy hölgy áldoz a szépségére, az ott eltöltött idő igenis a legmagasabb rendű „énidő” kell legyen, hiszen a legtöbb szolgáltatás nem egyszeri alkalom, hanem egy folyamatos, vagy többszöri alkalomból álló sorozat, így nem mindegy, hova kell rendszeresen visszajárni!
– Mit gondol, mi a sikerük titka?
– Egyrészt nem az általános vállalkozók vagyunk, hiszen én és férjem is több mint 20 évig alkalmazottak voltunk. Mindketten a legnagyobb amerikai cégeknél tanultuk meg, hogyan kell egy jól működő céget felépíteni. Mitől lesz sikeres egy Hilton, Marriott, egy IBM, esetleg egy Microsoft. Másrészt férjemmel szépen kiegészítjük egymást: én a napi működésben szereztem óriási gyakorlatot a szállodák világában, ő pedig tudja, hogyan lehet olyan IT hátteret tenni egy vállalkozás mögé, ami tényleg támogatja a napi működést. Emellett mindketten sokat foglalkoztunk sales- és marketing feladatokkal, így ezeket a részeket ketten visszük.
– A koronavírus és a háború okozta infláció jelentősen átalakította hazánk gazdasági helyzetét, sokaknak pedig elsősorban a luxuscikkekről kellett lemondaniuk. A vállalkozása hogyan tudta követni a változásokat, tapasztalt visszaesést az elmúlt időszakban?
– Mindenképpen két részre választanám, mert a két válság merőben másként hatott ránk. Úgy gondolom a koronavírus hatása nagyon vegyes volt, sok céget, különösen azokat, akik üzletet a turistákra építették, nagyon érzékenyen érintett. Ellenben sok család nem tudott utazni és étterembe se menni, így érthető módon, különösen a hölgyek, többet költöttek magukra. Amikor tehették, örömmel áldoztak a szépségükre, így a koronavírus ránk összességében nem volt negatív hatással. Sok nehézséget okozott, és próbára tette az alkalmazkodókészségünket, de alapvetően jól jöttünk ki belőle. Ellenben a jelenlegi háború és az inflációs nyomás más. Úgy látjuk, sokkal szélesebb körben teszi próbára a cégek nagy részét. A költségek emelkedése – rezsi, munkabér, beszállítói költségek – nagyon negatívan hatnak a nyereségességre, és nem biztos, hogy áremeléssel mindent kompenzálni lehet. Most a hatékonyságon van a fő hangsúly. Mindent a lehető legmagasabb hatékonysággal kell végezni, hogy mérsékelni lehessen a költségeket.
– Hogy érzi, sikerült felülmúlnia az álmait, vagy vannak még nagyratörő tervei a jövőt tekintve?
– Tele vagyunk tervekkel a jövőre vonatkozóan! Szeretnénk tovább erősíteni az orvosi vonalat, számos új orvosi gépet tervezünk, elsősorban a Mammy Makeover köré építve. Itt egészen az intim egészségtől a szétnyílt hasizomig, tetőtől talpig fogunk megoldást nyújtani szülés előtt és utáni szépülésre. Szeretnénk további Franchise partnereket az országban, elsősorban pécsi és debreceni partnert keressük az év elején. Illetve tervben van külföldi partner is, például több tárgyalás van bécsi partner jelöltekkel, de más ország is szóba került. Ami még folyamatban van, az egy saját márkás termékvonal, elsősorban a szőrtelenítéshez kapcsolódva, mert ez egy olyan speciális rész, ahol kevés készítmény van a piacon.