ACNEWS

Vasúti alagutak keresztezik a jövőben Budapestet

Konferenciát szerveztek a Budapest belső részeit majdan átszelő vasúti alagútról.

Hirdetés
Ad image

Konferenciát szerveztek a Budapest belső részeit majdan átszelő vasúti alagútról.

 

Vasút a Duna alatt címmel rendezett konferenciát a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio, az itt elhangzottakat a gazdasági portál foglalta össze.

Schulek János (műszaki igazgató, Főmterv) elmondta, hogy az új vasúti alagút a Széll Kálmán tér alól indulna a Duna felé (kijáratok a legyezőépülettől eltérő két helyen), de a hármas metró felett érné el a Nyugatit, miközben a vonalnak ügyelnie kéne a fürdőket kiszolgáló feltörő forrásokra is, építésének pedig a rezgések miatt veszélyeztetett épületekre.

 

A Nyugati téren rendelkezésre áll egy 40 méter széles sáv a csarnok alatt – először csak 4, majd később még több (Vitézy Dávid előadása alapján 8) vágány beépülésére -, a vágányok, illetve a feljáró elrendezése nagyon kötött, és a vonatsávok, valamint a peronok felett alakítanák ki az aluljárószintet. A peronok hosszánál meg kell felelni a 300 méteres InterCity vonatok, és a 400 méteres peronszükségletű nemzetközi vonatoknak egyaránt. Az alagút kapcsolódhatna az M5-ös „metróhoz” is, ami voltaképp a szentendrei és a csepeli HÉV-ek összekötése.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés