A hagyományos imolai nagydíj szép lassan a múlté – Max Verstappen bosszúságára. A Red Bull sztárja egyértelműen nyilatkozott a Forma-1 azon terveiről, hogy Imolát kiveszik a versenynaptárból:
„Szégyen, hogy ilyen pályákat veszítünk el. Az olyan klasszikus pályák, mint Imola voltak azok, amelyek miatt felfedeztem a versenyzés iránti szeretetemet”
– mondta a négyszeres világbajnok legutóbbi győzelme után.
A világbajnok a klasszikusokat siratja
A pilóta vasárnap ünnepelte 65. nagydíjgyőzelmét – talán az utolsót az Autodromo Enzo e Dino Ferrarinál. A szerződése ugyanis lejárt és a hosszabbítás nem tűnik valószínűnek. A Forma-1 főnöke, Stefano Domenicali már áprilisban jelezte, hogy több európai futam jövője is kétséges:
„Egyre nehezebb két nagydíjat megvalósítani ugyanabban az országban” – vélekedett Domenicali, aki hozzátette, hogy szem előtt kell tartania a sorozat globális perspektíváját még akkor is, ez olasz emberként fáj neki. Max Verstappen nem ennyire megalkuvó, szerinte a klasszikus versenypályáktól való esetleges eltávolodást a sportág számára veszteség.
„Amikor elkezdtem nézni a Forma-1-et, éppen ezek a pályák voltak azok, amelyek lenyűgöztek. Gyors, technikailag igényes pályák, ahol minden hibát büntetnek”
– mondta a belga és holland nemzetiségű versenyző, aki ugyan ellenkezik és hangot is ad nemtetszésének, de megérti a gazdasági motivációkat.
Verstappen: Számomra ez szégyen
„Természetesen értem, hogy a Forma-1 mit akar elérni: új piacok, új pályák. Pénzügyi és sportszakmai szempontból ez érthető. Ha növekedni akarsz és új rajongókat akarsz vonzani, akkor van értelme. Szomorú, hogy elveszítjük ezeket a nagyon különleges pályákat, amelyek egy kicsit több érzelmet adnak mindennek. Számomra ez szégyen, de mit lehet tenni?”
– árulta el a Heute hírportálának a pilóta.
Az Imola mellett más hagyományos pályák is a túlélésért küzdenek. Zandvoortban, Verstappen hazai pályáján 2026-ban lejár a szerződés, míg a legendás Spa-Francorchamps pálya 2027-től csak kétévente szerepel majd a naptárban.