Florentina Holzinger feldolgozása a katolikus egyházról, amely Hindemith „Sancta Susanna” című rövid operája alapján készült, bizonyára a közönségnek sem volt egy könnyű darab. A bécsi Musemsquartierben kemény, meztelen, brutális, és szexuális jeleneteknek lehettek a nézők tanúi.
A meztelen női előadók közül páran fityulát viseltek a fejükön, a háttérben tornáznak és görkorcsolyáztak. Egyikük fejjel lefelé lógott egy óriási harangban, miközben egy másik szoprán apáca énekelt. Mindeközben két meztelen előadó pedig szerelmi jeleneteket adott elő egy neoncsövekből készült kereszt fölött.
De nem ez volt a legkeményebb pillanat a két és fél órás előadás alatt. A darab közepén történik, egy utalás Krisztus sebére. Az egyik színész egy bőrdarabot vág le az előtte fekvő ember oldaláról. Egy harmadik közelről filmezi. A képeket közeliről a színpad oldalán lévő panelekre és az előtte lévő zenekari árokba vetítik. Látni lehetett, ahogy egy darabot lassan kivágnak a bőrből, és csipesszel leemelik. Végül egy másik beleteszi az ujját a sebbe -számolt be az előadásról a krone.at.
Itt azonban az előadás megszakadt. A színpadon lévő előadók elhallgattak, és aggódva néztek a zenekari árokba. A közönségben is nyugtalanság támadt, néhányan bemásztak az árokba, végül egy mentős is megjelent. Florentina Holzinger, aki szintén játszott, ekkor felkapott egy kézi mikrofont, és a közönség elé lépett.
Elmagyarázta, hogy a koncertmester, a szólóhegedűs összeesett és megsérült. Ezután megkérdezte a karmestert, hogy lehet-e nélküle folytatni a játékot. A férfi igen intett. A függöny ekkor lehullott, és a közönség 15 perces szünetre kivonult.
A bécsi a Fesztiválhetek honlapján van az előadásra vonatkozó közlemény: „18 éves kortól. Az előadás önkárosító cselekményeket, szexuális cselekményeket és (szexuális) erőszak ábrázolását és leírását tartalmazza. Az előadásban stroboszkópos effekteket, vért és tűket használnak„.
A koncertmester valószínűleg nem olvasta a figyelmeztetést, azt hitte ez is csak egy rutinmeló…