29 óra alatt szinte a fél világot átszelni – ami utazóknak extrémsportnak tűnhet, decembertől valósággá válik. Ekkor indítja el a China Eastern Airlines a világ leghosszabb közvetlen járatát.
December 4-től az útvonal Sanghajt köti össze Buenos Airesszel, közel 19 700 kilométeren át. A járatot egy Boeing 777-300ER teljesíti, amely 316 utas befogadására képes, közülük 258 hely az economy osztályon található. A „közvetlen” ebben az esetben nem jelent nonstop utat: a repülő Új-Zélandon, Aucklandben száll le üzemanyag-feltöltésre és műszaki ellenőrzésre. Ilyenkor a személyzet is cserélődik, de az utasoknak a fedélzeten kell maradniuk. Mivel az útvonal egyetlen járatszámon fut, hivatalosan közvetlennek számít.
Az új rekordjárat hetente kétszer közlekedik. A Sanghaj Pudong Nemzetközi Repülőtérről (PVG) az argentin Ministro Pistarini Nemzetközi Repülőtérre (EZE) tartó út, beleértve a közbenső leszállást, mintegy 25,5 órát vesz igénybe. Visszafelé, a kedvezőtlen szelek miatt, az utazás akár 29 óráig is eltarthat – írja a Bild.
A leghosszabb nonstop járat címét jelenleg a Singapore Airlines birtokolja, amely Singapúr és New York között mintegy 15 300 kilométert tesz meg megállás nélkül, 18,5 óra alatt.
A Kína és Argentína közötti XXL-utazás pénzügyi kihívást is jelent. Az economy jegyek körülbelül 1500 eurótól (közel 600 ezer forint) indulnak, a business osztályon pedig meghaladhatják a 4200 eurót (1,6 millió forint). Bár a fedélzeten alapfelszereltségként képernyők, étkezés és a business osztályon dönthető ülések várják az utasokat, a közel 30 órás út még így is komoly próbatétel. Technikai szempontból sem egyszerű: Aucklandben tankolják és ellenőrzik a gépet, mielőtt nekivágna a második szakasznak Argentína felé.
Az útvonal megválasztása stratégiai jelentőséggel is bír. Kína és Argentína szoros kereskedelmi kapcsolatokat ápol – például agrártermékek importjában és kínai technológia, valamint fogyasztási cikkek exportjában. Az új járat célja az árucsere megkönnyítése és a politikai partnerség erősítése a két ország között.