A Deutsche Bahn ICE vonata vasárnap reggel rossz irányba fordult a Hildesheimből Berlinbe tartó útvonalon. Braunschweig és Wolfsburg között az ICE rövid időre Magdeburg irányába tévedt – erősítette meg a vasút szóvivője.
A jármű ezután visszafordult és folytatta útját Berlin felé mintegy 30 perces késéssel. A meghibásodás pontos okát még vizsgálják.
A Spiegel nevű portál egy vasúti szóvivőre hivatkozva arról számolt be, hogy a diszpécser rossz vágányra irányította a vonatot. Az utasok biztonságát nem fenyegette veszély.
A vasút szerint a vonat nem sokáig haladt rossz irányba, és a hibát hamar észrevették. A Braunschweig melletti Schandelah állomáson az ICE már előre nem tervezett megállót tartott. A személyzet ezután átszállt a vagoneggyüttes „hátsó felére”, és visszahajtott Braunschweig felé. Ott az ICE áttért a tervezett útvonalra.
Az NDR egyik riportere, aki maga is érintett volt, arról számolt be, hogy az utasok nyugodtan vették az esetet: „Néhány utas vigyorral és néhány vicces mondattal nyugtázta a történteket.”
Hamarosan magasabb kártérítés a késésekért?
Az egyre gyakoribbá váló késések sokba kerülnek a Deutsche Bahnnak. Tavaly a vállalat rekordösszegű, 92,7 millió eurót fizetett ki ügyfeleinek. Ez 54,5 millió euróval több volt, mint 2021-ben.
Valószínű, hogy a vasútnak a jövőben még mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. A tartományi kamara környezetvédelmi bizottságának megfelelő javaslata a Bundesrat elé került.
A javaslat szerint azok az ügyfelek, akik 60 perc késéssel érkeznek meg a célállomásra, már nem a befizetett menetdíj 25 százalékát, hanem 35 százalékát kapnák vissza. 120 perc késés esetén a visszatérítést 50-ről 60 százalékra emelnék.
A jelentés szerint az ajánlást a tartományi kamara május 12-i ülésén vitatják meg. Tekintettel a vonatlemondások és késések magas számára, valamint a kártérítések rekordszintű kifizetésére, a jelentés szerint „fogyasztóvédelmi szempontból szükséges, hogy a vasút részéről továbbra is ösztönzőket biztosítsanak a nagyobb megbízhatóság és pontosság érdekében”.
A vasút azonban a terv ellen szót emelt. Egy szóvivő a „Rheinische Post”-nak azt mondta, hogy a kártérítés összege nem befolyásolná a pontosságot. Az emelés jelentős többletterhet jelentene a vállalat számára.
„Túl sok vonat túl kevés és túl régi vágányon, ráadásul többet építenek, mint valaha: ez jelenleg lelassítja a vasutat” – idézi a szóvivőt a Bild.