Figyelmetlen pincér hozta magát rémületes helyzetbe. Tévedésből milliós értékű bort szolgált fel a vendégeknek, akik hitetlenkedve fogyasztották a fejedelmi italt – írja a dailymail.co.uk. Az eset Anglia exkluzív láncának, a Hawksmoornak manchesteri éttermében történt 2019-ben. Az eseményről most részletesen beszámolt Will Beckett, az étteremlánc vezetője.
A két vendég a manchesteri étteremben vacsorázott. Közben arra kérték a pincért, hogy szolgáljon fel nekik egy jó minőségű, körülbelül kétszáz fontba kerülő bort. A pincér választása – legalábbis ő úgy hitte – egy Chateu Pichon Longueville Comtesse Lelande borra esett. Ebből egy palack 250 fontba került a Hawksmoor éttermekben. Nem sokkal később a vendégek ismét az asztalukhoz hívták a pincért. Közölték vele, hogy a bor nagyon ízlett nekik, szeretnének belőle még egy üveggel.
A pincér gyanútlanul lépett be a borospincébe, ahol észlelte, hogy a borból nincs már több. Ez merőben szokatlannak számított, ezért ismét ellenőrizte a készletet. Ekkor derült ki számára az ijesztő igazság. Az étterem egyetlen, 2001-es évjáratú Chateau Le Pin Pomerol borát vitte az asztalhoz. Ez egy roppant ritka és nagyon drága bor, egyetlen palack akkoriban 4500 fontot kóstált.
A Pin Pomerol a világ egyik legdrágább bora, a Chateau le Pin borászatban készítik. A Cult Wines weboldal szerint e pince működését a „kiválóság és a ritkaság kettős tényezője” jellemzi. A manufaktúra Bordeaux-ban található, a régió egyik legkisebb birtoka és a környék legdrágább borainak egy részét itt állítják elő. A Pin Pomerol 2001-es évjárata pedig egyre drágább. Népszerűségének köszönhetően egyre fogy a készlet, a megmaradt csekély számú palack ára pedig lassan az egekbe szökik.
A malőrről azonnal értesítették az étteremlánc vezérigazgató-helyettesét, aki először megdöbbent, majd igyekezett menteni a menthetőt. A közösségi oldalán a következő szöveget tette közzé. „Annak a vendégnek, aki tegnap este véletlenül egy üveg Chateau le Pin Pomerol 2001-et kapott. Étlapunkon 4500 fontba kerül ez a bor. Reméljük, élvezte az estét! A személyzet tagjának, aki véletlenül elajándékozta: fel a fejjel! Előfordulnak a hasonló hibák, és így is szeretünk.”
A mintegy kétmillió forintba kerülő veszteség végül jócskán megtérült, mint reklám. A poszt ugyanis hatalmasat futott az interneten. Rövid időn belül nagyjából 65 ezer lájkot gyűjtött, legalább 20 ezren osztották meg. Ennek nyomán milliók szereztek tudomást a történtekről. Will Beckett elmondta, hogy a cég végül „sokkal több pénzt” keresett, mint amennyit veszített a baklövés miatt. A vendégek ugyanis tömegesen özönlöttek az egyébként sem üresen kongó étterembe.