Még Toto Wolf is értetlenül csóválja a fejét azon, amit lát. Nem érti, a Forma-1-es világbajnoki címért harcoló Lando Norrissal mit művel a saját csapata. Az Olasz Nagydíj futama előtt, két McLarennel az első rajtsorban aktuálissá vált a kérdés, alkalmaz-e csapatutasítást a wokingi istálló. Vagy továbbra is szabad a verseny, A választ megadta Oscar Piastri előzése. Eszerint a csapat engedte a hátrébb rajtoló versenyzőnek, hogy támadja csapattársát. Végül Piastri a második, Norris csak a harmadik helyen ért a célba. Így a világbajnoki címre esélyes Norris hárommal kevesebb pontot nyert, hátránya 62 pontra csökkent a vb-éllovas Max Verstappen ellen.
Rossz előjel Toto Wolf jóslata
Toto Wolff azt jósolta, ha ez a mentalitás marad, az a szezon végén fájhat a McLarennek. Pláne, ha Norris néhány ponttal lemarad Verstappen mögött.
„Úgy gondolom, hogy egy versenycsapat, amely hirtelen az élen harcol, két tűz közé kerül. Egyik oldalról a versenyzők, akárcsak mi azt akarjuk, hogy a legjobb győzzön – idézi a formula.hu Wolffot. – Másik oldalról viszont reagálni kell, ha már a csapat teljesítménye sínyli meg. A csapat csak veszíteni tud. Mert ha befagyasztják a pozíciókat és csapatutasításokat alkalmaznak, az talán nem felel meg a versenyzői léleknek. De végül mindig a racionalitásnak kell érvényesülnie. Nem akarsz a végén három vagy öt ponttal veszíteni, olyan pontokkal, melyeket könnyen meg lehetett volna szerezni. Nehéz ezen a kötélen táncolni, nincs univerzális igazság.”
Wolff a Mercedes csapatfőnökeként nem riadt vissza a csapatutasítástól, amikor a bajnoki címekre fenyegetést jelentő Sebastian Vettel vagy a Max Verstappen ellen szükség volt rá. A formula.hu emlékeztet arra, amikor a 2018-as Orosz Nagydíj során Valtteri Bottasnak győzelmet kellett átadnia Lewis Hamiltonnak.
Tiltakozik a versenyző lelke
Korábban, Hamilton és Nico Rosberg ütközései idején szabályokat dolgoztak ki azokra az esetekre, amikor összecsaptak a pályán. De a Ferrarira is jellemző a csapatutasítás, jó példa erre, ami 2002-ben Ausztriában vagy 2014 Hockenheimben történt. Akkoriban a McLaren jelenlegi csapatvezetője, Andrea Stella még az olaszok alkalmazásában állt.
„Andreánál jobban senki sem érti ezt a sportot. A Ferrarinál többször látta az említetteket kibontakozni a szeme előtt. Neki is versenyzői lelke van, ami tiltakozik ellene. Azt akarja, hogy versenyezzenek szabadon, de szerintem a futam után arra a következtetésre fognak jutni, hogyan kell kezelniük ezt a helyzetet – jósolta Wolff. Monzában Stella is elmondta, a verseny történései után vizsgálni fogják az első kört, és adott esetben módosítják saját belső szabályaikat. A McLaren-csapatvezető végre kimondta, a konstruktőri mellett az egyéni vb-cím is elérhető, ebben az esetben pedig a jobb helyzetben levő pilótát kell támogatni.