ACNEWS

Pánik a magyar autópiacon: senkinek sem kell a plug-in hibrid

Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Szeptembertől megszűnt a zöldrendszám az új plug-in hibridekre, emiatt drasztikusan visszaesett azok eladása az újautó piacon.
Hirdetés
Ad image

A zöld rendszám és az azzal járó kedvezmények szeptemberi megszűnése miatt menekülnek a magyar vásárlók a plug-in hibrid autóktól. Az elektromosoknál nem érezhető a változás. Mint azt az AcNews megírta, szeptembertől már nem jár a zöld rendszám és az azzal járó több kedvezmény a növelt hatótávolságú – konnektorról is tölthető hibrideknek és plug-in hibrideknek.

A Belügyminisztérium zöldrendszám-statisztikájából kiderül, hogy az idén szeptemberben előbbiekből 13, utóbbiakból mindössze két darabot helyeztek forgalomba, miközben az év első kilenc hónapjában a növelt hatótávolságúakból havonta átlagosan 668, a plug-in hibridekből pedig 104 darab került az utakra. A múlt évben pedig átlagosan 576 és 145 darabbal zárták az egyes hónapokat ezek az autók. A szeptemberi és az idei havi átlagos adatokat összevetve ez 98 és 99 százalékos visszaesést jelent– írja a Totalcar.

Ma már a modern plug-in hibrid autók 100 kilométer körüli hatótávolságot tudnak produkálni elektromos üzemmódban. Ezért, ha a mindennapokban valaki ilyen hatótávolságon belül használja az autóját, annak ez egy vonzó közlekedési mód az áram ára miatt. Ám ezek döntő többségében közel 300 kilogramm az akkumulátor. Tehát ha nem az elektromos hajtással üzemeltetjük az autót, akkor minden esetben ennyi többletterhet viszünk magunkkal. Knezsik István a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elárulta: Németországban már százezres nagyságrendben felhalmozódtak az eladatlan elektromos autók. A szakember szerint ez itthon nem jellemző. Ez egy sokkal kisebb piac, százezer személygépkocsi fogy egy éven belül.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés