A csapatok elkészültek, az utolsó tesztek zajlanak, a versenyzők pedig már alig várják az új szezont. Vasárnaptól ismét világkörüli útra indul a Forma-1-es cirkusz. Első állomás: Down Under. Ausztráliában a tíz csapat az év első pontjaiért küzd majd.
Mint szinte minden évben, most is újításokkal és szabályváltozásokkal szembesülnek a versenycsapatok. Íme egy áttekintés a Forma-1-ben bekövetkezett változásokról:
# Korábban az volt a szabály, hogy aki a leggyorsabb kört futotta egy versenyen, és egyúttal az első tízben végzett, az extra pontot kapott. Ezt a szabályt gyakran kritizálták, mivel különböző felek feleslegesnek tartották. Most a kritikákra reagálva eltörölték a leggyorsabb körért járó extra pontot.
# A sivatagi államokban rendezett versenyek és az európai nyári GP-k eléggé fel tudnak forrósodni a versenyzők számára. A két évvel ezelőtti Katari GP-n sok versenyző panaszkodott az elviselhetetlen hőségre. A szövetség most ezt figyelembe veszi. Ha egy nagydíjon a hőmérséklet tartósan 31 fok felett van, a csapatoknak hűtőmellénnyel kell felszerelniük a versenyzőiket.
# A következő generációnak több tapasztalatot kell szereznie a gyors F1-es autókban. Korábban minden versenyzőnek ki kellett hagynia a GP-hétvégék első edzését szezononként egyszer, és egy újoncra kellett bíznia a pilótafülkét. Most ez kétszer is megtörténik. Az újoncok olyan fiatal versenyzők, akik még nem indultak GP-n – írja a Heute.
# Az időjárás a legnagyobb bizonytalansági tényező a Forma-1-ben, a versenyek gyakran szó szerint elmaradnak. Ennek ellensúlyozására a Forma-1 új szabályozást vezetett be az időjárás szeszélyeire a kvalifikáción. Ha a kvalifikációt nem lehet megtartani, de a GP-t igen, akkor a rajtrácsot a pilóták bajnoki állása alapján alakítják ki.