ACNEWS

Okos tévé vagy nagykabát? Így döntenek a magyarok

Szakember szerint a covid és az infláció hatására egyre kevesebb ruhát vesznek a magyarok, azonban a szórakoztató elektronikai termékekről nem hajlandóak lemondani.

Hirdetés
Ad image

Szakember szerint a covid és az infláció hatására egyre kevesebb ruhát vesznek a magyarok, azonban a szórakoztató elektronikai termékekről nem hajlandóak lemondani.

A rossz dolgokban is meg lehet találni a jót – ilyen például az e-kereskedelem brutális fejlődése. Szakértő szerint a járvány ideje alatt egyetlen év alatt mintegy négyévnyi fejlődésen ment keresztül ez az iparág.

A Napi.hu videó podcastjének legújabb adásának volt a vendége Ormos Zoltán, az Ecommerce Hungary Egyesület alelnöke. Zoltán a videóban kiemelte, hogy az infláció hatására egyre kevesebb ruhát vesznek az emberek, de érdekes módon az elektronikai cikkekre szánt kiadásokból nem vettek vissza.

 „Az elmúlt év nagy változása, hogy a kiszállító cégek a munkaerőhiány és a költségeik kiküszöbölése érdekében tömegével telepítettek országszerte csomagautomatákat. Cégenként átlagosan 7-8 száz automatát lehet már találni” – magyarázta Ormos.

A szakértő szerint ez trend tovább fog nőni, hiszen a házhoz szállításnál a leggyakoribb probléma a futárokkal történő időpont-egyeztetés, míg az automatákból bármikor átvehetők a termékek. Mindemellett külföldön már a nagyobb társasházak aljában a postaládák mellett is elhelyeztek csomagautomatákat, így várhatóan előbb-utóbb ezek Magyarországon is megjelennek.

Ormos felhívta a figyelmet a csalókra is, akik a webkereskedelemmel együtt egyre nagyobb teret hódítanak. Számos olyan oldal van, amelyik pár hónapig működik, mivel ennyi ideig tud működni azzal a modellel, hogy nem teljesíti a rendeléseket, és eltűnik a vásárlók pénzével.

Éppen emiatt az alelnök arra bíztatja a vásárlókat, hogy olyan oldalról rendeljenek, amely már legalább egyszer bevált, vagy ha kísérletezni akarnak egy új oldallal, akkor az utánvételes lehetőséget válasszák a fizetésnél. Így ha nem érkezik meg a termék, akkor a pénzünk is megmarad.

„Van egy olyan vásárlói csoport is, akik rendszeresen visszaélnek az elállási jog nyújtotta lehetőséggel, és 13 napig használják a rendelt terméket, majd visszaküldik, és máshonnan megrendelik újra” – mondta az alelnök.

Habár a trükk legális, de a szolgáltatók már vezetnek feketelistát ezekről a vásárlókról, és a rendszeres visszaélőkkel nem kötnek új szerződéseket.

Ormos Zoltán emlékeztetett, hogy a 14 napos elállási idő és a jótállási és fogyasztóvédelmi szabályok elsősorban a magánvásárlókat védik, a cégeknek sokkal szűkebb mozgásterük van cserébe az esetleges ÁFA visszaigénylésért.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!