A jelenleg hatályos KRESZ 1975 óta alig változott, így mára sok ponton elavult. A mostani módosítás célja egy korszerűbb, átláthatóbb szabályrendszer megalkotása, amely a tervek szerint erőteljesen védi majd a közlekedés sebezhetőbb résztvevőit.
- Az új szabályozás kibővítené a „gyalogos” fogalmát: ebbe a kategóriába tartoznának a járművet tolók, de a görkorcsolyázók és gördeszkások is.
- A tervek szerint drasztikusan korlátoznák a mobilhasználatot. Ennek értelmében tilos lesz üzenetet írni vagy zenét hallgatni az úttesten és vasúti átjárón történő átkelés közben. A cél a figyelemelterelés csökkentése, valamint a balesetek megelőzése.
- A gyalogosoknak az úttesten kizárólag a kijelölt átkelőhelyen volna szabad áthaladniuk. Ha azt jelzőlámpa szabályozza, akkor kizárólag zöld jelzésnél lehet majd átkelni.
- Az iskolák és óvodák közelében „suli-” és „oviövezeteket” alakítanának ki, ahol tanítási időben legfeljebb 30 km/h sebességgel haladhatnak majd az autósok. A biciklisek a járdán és a gyalogosövezetekben legfeljebb 10 km/h-val tekerhetnének, míg a gyalogosoknak és kerékpárosoknak fenntartott szakaszon 25 km/h lenne a felső határ.
- Lakott területen kívül három év alatti gyermekkel kizárólag ülve lehetne utazni közösségi közlekedési eszközökön – a szabályozás a legkisebbek biztonságát szolgálná.
A modern KRESZ-ről hamarosan megkezdődik a társadalmi egyeztetés és a véleményezés. Arról pedig, hogy a gyalogosokon kívül még kiket érint a szabályozás, az Index.hu oldalon tájékozódhatunk.