A Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is meglepte a főpolgármester bejelentése a pénteki, tízperces leállás kapcsán. A Népszava információi szerint nem volt előzetes egyeztetés az akcióról, a BKK pedig semmilyen formában nem készült fel a helyzetre.
Tízperces leállás: káosz vagy üzenet?
Számos megválaszolatlan kérdés merül fel a tervezett akcióval kapcsolatban. Nem tisztázott, hogy 11 óra 50 perckor minden jármű ott áll-e meg, ahol éppen van, függetlenül attól, hogy megállóban tartózkodik-e vagy sem. Az sem egyértelmű, hogy kinyitják-e az ajtókat, és az utasok fel- és leszállhatnak-e. Ez különösen problémás lehet a metró esetében, ahol tíz percet a föld alatt ragadni nem tartozik a kellemes programok közé.
A nagy forgalmú utakon, például a Nagykörúton balesetveszélyes helyzetek adódhatnak, ha kinyitják az ajtókat. Ha viszont csak annyi járművet engednek ki a forgalomba, amennyi elfér a megállókban, akkor ez átmeneti járatritkítással jár – írta az Index.
Vitézy szerint nem hatja meg a Karmelitát
A BKK mindössze annyit közölt, hogy megkezdte a tízperces leállás technológiájának részletes kidolgozását, és a részletekről később tájékoztatnak. A társaság folyamatosan egyeztet a fővárosi önkormányzattal, és a főpolgármester által kért csődhelyzeti vészforgatókönyvön is dolgoznak a szakemberek.
Vitézy Dávid, kételkedik abban, hogy a Karmelitát különösebben meghatná egy tízperces leállás.
„A MÁV-nál mindennapos, hogy 10 percet vagy még annál is többet álldogálnak a vonatok, és egész országrészek bénulnak le”
– mondta Podmaniczky Mozgalom vezetője.
Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármesterrel közösen rendkívüli együttes pénzügyi és közlekedési bizottsági ülést hívtak össze szerdára. Vitézy szerint világos politikai üzenetet kell küldeni a város csődveszélyéről a kormánynak és a budapestieknek. A bizottsági ülésen rögzítenék: a szolidaritási hozzájárulás teljes, 89 milliárd forintos behajtása ellehetetleníti a közszolgáltatások jelenlegi színvonalon való fenntartását.