A Beyond Meat egy 2009-ben alapított amerikai cég, amely növényi alapú húst helyettesítő termékek fejlesztésére specializálódott. Az egykor ígéretesnek tartott iparág azonban sorra éri a kudarcok, és a vállalat helyzete is egyre bizonytalanabbá válik.
„A fogyasztók feldolgozott élelmiszerekkel kapcsolatos növekvő aggodalmai jelentősen csökkentik a Beyond Meat termékcsalád vonzerejét, ami miatt a kiskereskedők és a gyorséttermek jelentősen visszafogták megrendeléseiket” – mondta az Emarketer elemzője, Rachel Wolff a Reutersnek, amelyet az esmmagazine.com szemlézett.
Az SPINS adatai szerint az Egyesült Államokban a hűtött növényi alapú húst helyettesítő termékek kiskereskedelmi értékesítése eddig 17,2%-kal, a fagyasztott növényi alapú húshelyettesítők értékesítése pedig 8,1%-kal csökkent ebben az évben. Az El Segundo-i székhelyű vállalat közölte, hogy költségcsökkentés céljából 44 észak-amerikai alkalmazottját bocsátja el, ami egyszeri 0,8–1,3 millió dolláros költséget jelent.
A június 28-án véget ért negyedév bevétele közel 20%-kal, 75 millió dollárra esett vissza, míg az LSEG által összeállított adatok szerint az elemzők átlagos becslése 82 millió dollár volt. A vállalat egy részvényre jutó veszteségét 43 centben jelentette, míg a becslések 37 centes veszteséget jósoltak.
A vállalat május elején visszavonta éves értékesítési célkitűzését, hivatkozva a makrogazdasági volatilitásra. A Beyond Meat elmarad a negyedéves bevételi becslésektől, mivel gyengül a növényi alapú termékek iránti kereslet. A Beyond Meat elnöke és vezérigazgatója, Ethan Brown így nyilatkozott:
„Csalódottak vagyunk a második negyedéves eredményeinkkel, amelyek elsősorban a növényi alapú hús kategória folyamatos gyengülését tükrözik, különösen az amerikai kiskereskedelmi csatornában és bizonyos nemzetközi élelmiszer-szolgáltatási piacokon.
Válaszul felgyorsítjuk átalakulási tevékenységünket, többek között gyorsabban és agresszívebben csökkentjük működési költségeinket, hogy azok illeszkedjenek a várható rövid távú bevételekhez; prioritásként kezeljük fő termékcsaládjaink forgalmazásának növelését; és befektetünk a fő termékek árréseinek növelését célzó kezdeményezésekbe.”