Az 50 év körüli férfi csütörtök reggel a Qantas légitársaság üzleti várójában tartózkodott, amikor a túlmelegedett powerbankja hirtelen lángolni kezdett. A tűz miatt sűrű füst borította el a helyiséget, és mintegy 150 embert kellett kimenekíteni.
A személyzet gyorsan segített a férfinak zuhanyozni, mielőtt a mentősök megérkeztek, hogy elláthassák a sérüléseit. Stabil állapotban kórházba szállították, majd később kiengedték. Az Age napilap szerint egy szemtanú azt mondta, hogy „az akkumulátor savja mindenfelé repült”. A Qantas szóvivője szerint a várótermet két órával később megtisztították és újra megnyitották.
Az ausztrál filmproducer, Leanne Tonkes csütörtök reggel a váróteremben tartózkodott, amikor meghallotta a zűrzavart. Közzétett egy képet az égő powerbankról, közvetlenül azután, hogy az felrobbant. „Remélem, hogy a férfi, aki meggyulladt, miközben a kezében tartotta, rendben van” – írta Instagramon, majd hozátette:
„Gyorsan reagált az a férfi, aki segítségére sietett, és a személyzet, aki bevezette a zuhany alá, és mindenki mást kihozott a váróteremből.”
A Qantas felülvizsgálja a lítiumelemekre, köztük a powerbankokra vonatkozó szabályait, miután egy Virgin Australia-járaton tűz keletkezett egy felső rekeszben hagyott powerbank miatt. A légitársaságok azt javasolják az utasoknak, hogy ezeket az eszközöket repülés közben tartsák kéznél, ne a felső poggyásztartóban.
Valószínűleg egy hordozható power bank volt az oka annak a tűznek is, amely januárban elpusztította egy utasszállító repülőgépet Dél-Koreában. Több nemzetközi légitársaság, például az Emirates, a Cathay Pacific, a China Airlines, a Korean Air és a Singapore Airlines betiltotta a powerbankok használatát és töltését repülés közben – írta a BBC.
Az utasok által szállítható újratölthető akkumulátorok mennyiségét és kapacitását is korlátozzák: egyes légitársaságok például legfeljebb két darab, 100 és 160 Wh közötti teljesítményű powerbankot engednek fel a fedélzetre.











