Pásztor Anna és zenekara, az Anna & the Barbies hosszú évek után jött rá, hogy ikonikus daluk, a Kezdjetek el élni – vagyis Márti dala – online bevételeiből egyetlen fillért sem láttak. A szám nemcsak előadásban, de szerzőként is Annához kötődik, mégis teljesen kimaradtak a reklámokból származó haszonból.
Az énekesnő elmondta: amikor a dal 2012-ben megjelent, még senki sem figyelt a digitális jogokra. A kiadó azóta reklámokkal látta el a dalt. Ezek az online térben szépen termeltek – csak éppen a zenészeknél nem landolt belőlük semmi. „Művészként nem figyeltünk fel arra, hogy közben kialakult egy új világ, ahol ezt a számot megfialtatták” – mondta Anna.
A helyzetet most jogi úton próbálják rendezni. Egy ügyvéd már kopogtat a korábbi kiadóknál, hogy az online nézettség és hirdetések után megkapják a nekik járó összeget. Anna szerint 2016 óta futnak a reklámok, és a több mint 20 milliós megtekintésből bőven lenne mit visszaosztani – írja a Story.
Az énekesnő azt is elárulta, hogy nem biztos, a kiadó a felelős – egy külön szervezet kezeli a jogdíjak beszedését, és úgy tűnik, a művészek egyszerűen kimaradtak a rendszerből. Hogy szándékosan vagy figyelmetlenségből, az még kérdés.
Még ha vissza is szerzik a pénzt, mesés vagyonra nem számítanak. Pásztor Anna azonban nem aggódik: sajátos humorral beszél a pénzhez való viszonyáról. „Azt szoktam mondani, ha van pénzem, akkor a kutyák is szivaroznak” – fogalmazott.



