A sort a franciák kezdték, most a spanyolok veszik át a stafétát. Spanyolország lehet a következő európai ország, amely leállítja a rövid távú járatokat az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeként.
Georges Gilkinet belga politikus a múlt hónapban azt mondta, hogy az uniós országok hatóságainak le kell állítaniuk a rövid távú járatokat, és az útvonalakat jobb vasúti szolgáltatásokkal kell helyettesíteniük. Azt mondta, hogy az uniós országoknak követniük kell Franciaország példáját, így zöldebb közlekedési módra kell váltaniuk, és minimalizálniuk kell a gázkibocsátást is.
Madrid követi Franciaország példáját, betiltja azokat a belföldi légijáratokat, amelyek útvonalát vonattal kevesebb, mint két és fél óra alatt lehet megtenni.
Idén májusban Franciaország közlekedési minisztere, Clement Beaune megerősítette, hogy azokat a belföldi, rövid járatokat, amelyeket 2, 5 óra alatt vonattal is meg lehet tenni, betiltotta.
„Miközben könyörtelenül küzdünk életmódunk szén-dioxid-mentesítéséért, hogyan igazolhatjuk a repülőgép használatát a nagyvárosok között, amelyek rendszeres, gyors és hatékony vasúti összeköttetést élveznek?” – hangsúlyozta Beaune a CNN riportja szerint.
A rövid távú járatok betiltásáról szóló döntést azonban nem támogatják egyhangúlag. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) főigazgatója, Willie Walsh egy ilyen döntést teljesen abszurdnak tartott. Walsh azt mondta, hogy nincs értelme – írja a shengenvisainfo.
Egy manchesteri kutatás hangsúlyozta, hogy az európai országokban az 500 kilométernél rövidebb rövid távú járatok megszüntetése jelentősen csökkentené a légi közlekedésből származó kibocsátást, amely az üvegházhatású gázok kibocsátásának összesen 6 százalékát teszi ki.