A Fidesz erős ember, Lázár János építésért és közlekedésért felelős miniszter megelégelte, hogy Vitézy Dávid államtitkársága alatt tovább romlott a hazai vasúti közlekedés színvonala. Ezért Vitézyt rövid úton kirúgta, amire az első adandó alkalommal sértődötten reagált.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes pedig azzal vádolta Vitézyt, hogy szerinte csak a vízióival, a tervezéssel foglalkozott, amire rengeteg pénzt költött. Közben nem javították ki a vasúti pályákat, ezért ment tönkre az 1-es vasúti fővonal is.
Lázár János egy sajtótájékoztatón a MÁV-val kapcsolatban elhangzott mondatait kis túlzással az egész ország látta, hallotta. Azokban üzent a MÁV vezetőinek, hogy ne panaszkodjanak, inkább a 800 milliárd forintos keretből találjanak 32 milliárdot az 1-es vonal helyrehozatalára.
A bukott közlekedéspolitikus, Vitézy Dávid azóta ezzel road-show-zik a médiában. A Klubrádió műsorában elismerte: egyetért, hogy ha ilyen vis maior van, akkor azonnal neki kell állni megcsinálni a pályát. Hiszen ez az ország egyik legfontosabb fővonala.
„Azzal viszont a legkevésbé sem értek egyet, hogy Lázár János a sajtóban üvöltözik a MÁV vezetőivel, én ilyet biztos nem csinálnék, de különböző stílusú emberek vagyunk” – idézte Vitézyt a hirklikk.hu. Csakhogy ez hazugság. Lázár János sehol nem ordítozott, nem üvöltözött, még a hangját sem emelte fel. Amikor a partvonalra került, bukott közlekedéspolitikus Vitézy ilyesmit állít, akkor magáról állít ki szegénységi bizonyítványt.
Egy biztos: Lázár János határozott utasítására az 1-es vonalon megkezdődött a munka. A hazai vasútvonalak rendbetételét pedig nem a szócsaták fogják megoldani.