Másfél évvel ezelőtt vezette be próbajelleggel a Magyar Telekom a 4 napos munkahetet változatlan alapbér és feladatmennyiség mellett. A cél az volt, hogy megnézzék, hatékonyabban lehet-e így dolgozni, mint heti 5 napban.
A kísérletben 300 ember vett részt a vállalat egészét lefedve. Ügyfélszolgálati-, műszaki hibaelhárítási és technológiai értékesítés támogatással, valamint SAP rendszerekkel foglalkozó területeken dolgozók kerültek át az új munkarendbe. Az HRportal beszámolója szerint hetente vizsgálták többek között a kollégák teljesítményét, hangulatát, valamint a tesztcsapat fluktuációját.
A kezdeti pozitív visszajelzés után azonban a felmérések rávilágítottak, hogy hosszútávon nem minden terület és kolléga tud azonos hatékonysággal dolgozni. Volt, aki akadály nélkül meg tudott birkózni az újítással, azonban egyértelműen a résztvevők többsége a munkájuk jellege, vagy az élethelyzete miatt nem tudott ebben a modellben megfelelő hatékonysággal dolgozni
Mindezek mellett a két munkarend összehangolása is katasztrófába torkollott. Világossá vált, hogy lehetetlen egy vegyes munkarend bevezetése. Ráadásul még üzleti kockázatot is jelentene. A Telekom ezért végül úgy döntött, hogy február 29-vel véget vet a kísérletnek.