ACNEWS

Kidobták a repülőről, mert túl sokat használta a vécét

Fotó: Illusztráció / Pixabay
Fotó: Illusztráció / Pixabay
Sok minden történhet egy repülőút során. Ha az utasok nem tartják be a szabályokat, előfordulhat, hogy még a felszállás előtt el kell hagyniuk a repülőgépet.
Hirdetés
Ad image

„Épp most rúgtak ki a repülőgépről, mert gyomorrontásom volt, és túl gyakran mentem vécére a felszállás előtt.” – Ezzel a mondattal keltett feltűnést az X-en Joanna Chiu írónő. A kanadai Westjet légitársaság azért dobta ki az utast az egyik repülőgépéről, mert felszállás előtt túl sokat használta a vécét.

De vajon milyen szabályok vannak a repülőkön, amiért kizárás járhat?

Alkohol

Ha a légiutas-kísérő személyzet azt tapasztalja, hogy egy utas ittasan száll fel a repülőgépre az indulás előtt, lekísérik a repülőgépről. Nincs meghatározott alkoholhatár, amelynél ilyen lépést kezdeményeznek. Ha azonban az érintett személy alig tud megállni a lábán, vagy akár hány, az eset egyértelmű. A dohányzás is ebbe a kategóriába tartozik, mind a cigaretta, mind a nikotinpára. Az e-cigaretták gőze ugyanis riasztást válthat ki a repülőgépen, ami befolyásolhatja a repülés menetét.

Betegség

A betegség az egyik leggyakoribb ok, amiért egy utas nem tud utazni. A legtöbb esetben a repülőgép személyzete már a kapunál meg tudja állapítani, hogy a beteg utas nem érzi jól magát. Ekkor azt tanácsolják nekik, hogy ne szálljanak fel a repülőgépre.

Erős testszag

Ha a személyzetet vagy a többi utast zavarja egy utas testszaga, akkor az érintett számára véget érhet a repülőút. Ez a lábszagra is vonatkozik. Az rendben van, ha az utas leveszi a cipőjét, hogy pihenjen. De ha mezítláb járkál az utastérben, a csupasz, büdös lábakkal gond lehet.

Agresszív viselkedés vagy szexuális zaklatás

Ha valaki sértegetésekkel vagy verbális támadásokkal hívja fel magára a figyelmet, vagy akár fizikailag is agresszívvá válik, valószínű, hogy nem utazhat. Egy másik ok a repülőszemélyzet szexuális zaklatása az utas által. Az ilyen viselkedés büntetőjogi felelősségre vonást is eredményezhet.

A járat túl van foglalva

A járatok túlfoglalása gyakori a légitársaságok körében. Ennek oka, hogy a légitársaságok úgynevezett „no show”-val kalkulálnak, vagyis azzal, hogy mindig vannak utasok, akik nem jelennek meg a terminálom. Ám ha nincs elég szabad hely a megjelent utasok számához képest, a légitársaságok kezdetben az önkéntes lemaradókra támaszkodnak. Ha azonban senki sem adja fel a helyét, az utasok kénytelenek lehetnek az indulási repülőtéren maradni – írja a blick.ch.

A repülőgép ajtajának kinyitása

A repülőgép ajtajának kinyitására irányuló kísérletek a vártnál gyakrabban fordulnak elő. Éppen tavaly került a címlapokra egy dél-koreai eset: Egy mentálisan zavart férfi nyitotta ki egy repülőgép ajtaját leszállás közben. Más esetekben hasonló incidensek kevésbé súlyos kimenetelűek voltak.

A végső döntés az utas által jelentett kockázatról a pilótáé. Ő felelős a fedélzeten tartózkodó utasok biztonságáért. Ha a repülés során problémák merülnek fel, a pilóta elméletileg kezdeményezhet kényszerleszállást, hogy kitegye az utast.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés