ACNEWS

Már nem éri meg csecsemőpelenkákat gyártani

Fotó: pixabay
Fotó: pixabay
Egy pelenkagyártó cég úgy döntött, hogy leállítja a gyerekpelenkák gyártását, és inkább áttér a felnőtteknek való termékekre. Kifizetődőbb.
Hirdetés
Ad image

Egy japán pelenkagyártó vállalat leállítja a csecsemőknek szánt termékek gyártását. Helyette a felnőtt pelenkák gyártását növeli, ami Japán rohamosan öregedő társadalmát tükrözi. A papírtermékekre szakosodott Oji Holdings közölte, hogy szeptembertől nem gyártja többé a gyerekeknek szánt termékeket, aminek oka a kereslet jelentős visszaesése. A cég eladásai ugyanis a 2001-es 700 milliós csúcsról mára 400 millióra csökkentek – számolt be a Guardian. A felnőtt pelenkák eladása azonban már egy évtizeddel ezelőtt is jócskán meghaladta a csecsemőknek szánt darabokét. A legújabb statisztikák pedig arra világítottak rá, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódni fog. A lakosság száma a jelenlegi 125 millióról 2065-re várhatóan 88 millióra csökken, ami 45 év alatt 30%-os csökkenést jelent.

Fumio Kishida miniszterelnök „egzisztenciális válságnak” nevezte a makacsul alacsony születésszámot. A miniszterelnök éppen ezért nemcsak pénzügyi támogatást ígért a családoknak, hanem könnyebb gyermekgondozási lehetőségeket és több szülői szabadságot is. Néhány kivételtől eltekintve azonban az országos és helyi kormányzati kampányok, amelyek a nagyobb családok létrehozására ösztönözték az embereket, nem értek célba. Egy japán nő átlagosan 1,3 gyermekkel számolhat élete során, ami jóval kevesebb, mint a jelenlegi népességszám fenntartásához szükséges 2,1 gyermek. Az Oji Holdings szóvivője elmondta, hogy a pelenkák mellett a cég növelni fogja az idősek számára készült higiéniai termékek gyártását. Hozzátette, hogy várhatóan idősotthonokban és más közintézményekben fogják ezeket használni.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés