Egy japán pelenkagyártó vállalat leállítja a csecsemőknek szánt termékek gyártását. Helyette a felnőtt pelenkák gyártását növeli, ami Japán rohamosan öregedő társadalmát tükrözi. A papírtermékekre szakosodott Oji Holdings közölte, hogy szeptembertől nem gyártja többé a gyerekeknek szánt termékeket, aminek oka a kereslet jelentős visszaesése. A cég eladásai ugyanis a 2001-es 700 milliós csúcsról mára 400 millióra csökkentek – számolt be a Guardian. A felnőtt pelenkák eladása azonban már egy évtizeddel ezelőtt is jócskán meghaladta a csecsemőknek szánt darabokét. A legújabb statisztikák pedig arra világítottak rá, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódni fog. A lakosság száma a jelenlegi 125 millióról 2065-re várhatóan 88 millióra csökken, ami 45 év alatt 30%-os csökkenést jelent.
Fumio Kishida miniszterelnök „egzisztenciális válságnak” nevezte a makacsul alacsony születésszámot. A miniszterelnök éppen ezért nemcsak pénzügyi támogatást ígért a családoknak, hanem könnyebb gyermekgondozási lehetőségeket és több szülői szabadságot is. Néhány kivételtől eltekintve azonban az országos és helyi kormányzati kampányok, amelyek a nagyobb családok létrehozására ösztönözték az embereket, nem értek célba. Egy japán nő átlagosan 1,3 gyermekkel számolhat élete során, ami jóval kevesebb, mint a jelenlegi népességszám fenntartásához szükséges 2,1 gyermek. Az Oji Holdings szóvivője elmondta, hogy a pelenkák mellett a cég növelni fogja az idősek számára készült higiéniai termékek gyártását. Hozzátette, hogy várhatóan idősotthonokban és más közintézményekben fogják ezeket használni.