Legalább 3 héten keresztül nem volt meleg víz a Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórház pszichiátriai osztályán. Az ápolók kénytelenek voltak, a Válasz Online információi szerint, teafőzéshez használt, literes vízforralóban melegíteni a vizet. Azt beleöntötték a betegek ágya mellé kihelyezett lavórokba, majd hideg vizet engedtek hozzá a csapból. Így tudták megmosni a legszükségesebb testrészeket. Az áldatlan állapot pedig a betegeket és az ápolókat egyaránt megviselte, olyannyira, hogy pár agresszívabb páciens még fenyegetőzni is kezdett.
A lap még november 6-án, két héttel ezelőtt értesült először a helyzetről. Ekkor fel is keresték a Belügyminisztériumot, amely tovább irányította őket az Országos Kórházi Főigazgatósághoz (OKFŐ). Innen 3 nappal később, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósághoz lettek átirányítva. A KEF-től pedig sose érkezett meg a válasz. Nem úgy a B+R Referencia Zrt-től, akik a javítási munkákat végezték. Ők arról tájékoztatták a Válasz Onlinet, hogy hogy október 30-án érkezett bejelentés a KEF-hez, miszerint két épületben és a nővérszállón akadozik a melegvíz-ellátás. A cég munkatársai gépészeti hibát állapítottak meg, amelyet az alkatrészek beszerzése után november 8-ra kijavítottak.
Négy nappal kérdéseik elküldése után befutott a tatabányai kórház válasza is: „A Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórház a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósággal kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően haladéktalanul jelezte a problémát...)
Azonban a kórház állítása szerint bár jelezték a hibát a KEF-nek azonnal, már október 17-én akadozott a melegvíz-ellátás, két nappal később pedig egyáltalán nem is volt meleg víz. Éppen ezért az október 30-án tett bejelentés nem lehet „haladéktalan”. Ezen a ponton azonban fontos megjegyezni, hogy létezik még egy ECOSTAT nevű régi, a hibák belső bejelentésére szolgáló rendszer is, amely nem azonos azzal, amit a KEF használ. Így, ha a kórház először ezen küldte el a bejelentést az megmagyarázza a 11 napos késést.