A jelentés szerint az Apple 3,7 százalékkal tudta növelni eladásait az összességében három százalékkal zsugorodó piacon. A Samsung eladásai ezzel szemben 13,6 százalékkal csökkentek. A két legnagyobb kínai okostelefon-szolgáltató, a Xiaomi és az Oppo is visszaesést könyvelhetett el. Afrikában különösen aktív versenytársuk, a Transsion 30 százalékkal nőtt, és az ötödik helyen végzett.
Az IDC szerint az iPhone-eladások 11,6 százalékkal 80,5 millió készülékre nőttek a karácsonyi negyedévben, amely hagyományosan a legfontosabb időszak az Apple új modellekkel folytatott üzletének. A Samsung eladásai ezzel szemben mintegy 11 százalékkal 53 millió okostelefonra csökkentek – írja a krone.at.
Az Apple 2007-ben az iPhone-nal kijelölte a modern okostelefonok irányvonalát. A vállalat nem versenyez az alacsony árszegmensben – ami mindig is magas profitot, de korlátozott eladásokat hozott számára. A konkurens Google operációs rendszere, az Android, amelyet az internetes cég bocsát a különböző gyártók rendelkezésére, összesen mintegy 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.