Furfangos megoldással jár túl a vendéglátósok eszén a Heinz. A vállalat megunta, hogy olcsóbban beszerezhető ketchupokkal töltik után a kiürült tubusokat és így verik át a gyanútlan vendégeket.
Amint azt a Világgazdaság is megírta, a pultra kitett ketchupostubuson a szemfülesek számára könnyen észrevehető, hogy valóban az eredeti termékkel töltötték fel, vagy egy olcsóbb, silányabb minőségűvel. A Heinz tulajdonosa ugyanis a tubuson elhelyezett matrica szélének színárnyalatát az eredeti ketchuposdobozon keresztül látható ketchup színkódjához igazította. Ennek megfelelően, amennyiben valóban Heinz termék van a tubusban, a matrica széle szinte alig látszik, összeolvad a ketchup színével. Egy rosszabb minőségű, eltérő árnyalatú termék esetén azonban szemmel látható a különbség. Minderről Fazekas László, a Develor International marketinges vezetője számolt be LinkedIn oldalán.
„Szerintem zseniális megoldás. Az már egy másik kérdés, hogy sajnos a tapasztalatom alapján a vendégek nagy részét ez totál nem mozgatja. Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy valaki panaszt tesz ez alapján az étteremnél.”
A Heinz az elmúlt időszakban súlyos áremelésekkel igyekezett fenntartani bevételeit. Így tehát az is érhető, hogy a vendélátósok inkább egy olcsóbb terméket választanak a drága ketchup helyett.