A Belügyminisztérium nyilvánosságra hozta a július 1-től működő EgészségAblak alkalmazás statisztikáit – tudósított a szeretlekmagyarorszag.hu. Érthetetlen módon a rendszer bevezetése óta eltelt időben már közel félmillió mulasztás történt. A páciensek egészségügyi vizsgálatra jelentkeztek az applikáció segítségével, utóbb azonban valamiért mégsem jelentek meg a vizsgálaton a lefoglalt időpontban.
A közel félmillió kihasználatlan időpontot más betegek vehették volna igénybe, ha időben értesülnek a szabad helyekről. Kevéssé valószínű, hogy a betegek egyéb fontos elfoglaltságuk miatt mulasztottak, hiszen az alkalmazás szinronizálható a telefonjuk naptárával, így azonnal látható, ha egyéb programjuk volt az adott napra.
Az új foglalási lehetőség bevezetése óta eltelt három és fél hónapban csaknem 2 millió 400 ezer időpontfoglalás történt. Sajnos azonban 441 875 alkalommal nem jelentek meg a páciensek. A Belügyminisztérium arra figyelmeztet, hogy a távolmaradások minimalizálása érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, amennyiben a foglaló mégsem tud megjelenni az egészségügyi vizsgálaton. Az EgészségAblak applikáció lehetőséget biztosít a lemondásra, ami egyetlen gombnyomással megtörténhet. Így csökkenthető a fölöslegesen foglalt időpontok száma, illetve más betegek számára megnyílhat a lehetőség a jelentkezésre.