Az „Éniseztérzem” Instagram-oldal a pandémia alatt akart segíteni azzal, hogy olyan mondatokat posztolt, amit mindannyian éreztünk és érzünk. A mélyreható gondolatok olyannyira elnyerték a követők tetszését, hogy végül felkerültek pólókra, sapkákra, táskákra. Az Éniseztérzem márka kiáll az emberi érzelmek kifejezésének szabadsága mellett, hirdeti az önelfogadást, az elfogadást, a szólásszabadságot, a pillanatok megélését, mindezt tisztán és egyszerűen – ahogy gyermekként fejeztük ki magunkat. Az AcNews az „Éniseztérzem” alapítóit kérdezte.
– Honnan jött az ötlet? Honnan veszitek ezeket a zseniális mondatokat? Mi az inspirációs forrás?
– Az oldalt a tavaly tavaszi lezárások alatt indítottuk el azzal a céllal, hogy megmutassuk, bár hihetetlen nehéz a kialakult helyzet, még sincs egyedül senki az érzéseivel. Akkor leginkább vírussal kapcsolatos feliratok kerültek ki az oldalunkra, aztán ahogy haladtunk előre, az élet minden területéről jelenítettünk meg gondolatokat és érzéseket. A követők is sok olyan ötletet küldenek nekünk, amiből aztán poszt lesz, de a saját életünkből is merítünk. Láttuk, hogy egyre több embernek tetszik az, amit az oldal közvetít, így amikor páran írták, hogy milyen jó lenne ezeket a feliratokat pólókon is látni, elkezdtünk gondolkodni, hogy hogyan is lehetne ezt a legjobban kivitelezni. Végül itthoni gyártás mellett döntöttünk, így a pólók, pulóverek, maszkok és vászontáskák is Magyarországon készülnek.
– Mitől függ, hogy mely mondatok kerülnek fel végül a pólókra, kiegészítőkre?
– Általában külön-külön szoktuk az ötleteinket összegyűjteni, aztán összeülünk és átbeszéljük, hogy melyik feliratok lesznek a véglegesek. Próbálunk figyelni arra, hogy a komoly, mély érzések mellett könnyedebb, akár még vicces sorok is megjelenjenek a termékeken, így szinte bármilyen hangulathoz van egy megfelelő szövegünk. Sok olyan mondat van a termékeken, ami már megjelent az oldalon poszt formájában, de előfordulnak olyanok is, amiket kifejezetten csak a ruhákra írunk. Gyakran kimondottan a termék típusára tervezünk szöveget, például amikor a vászontáskáinkra szerettünk volna egy környezetvédelemmel kapcsolatos feliratot, aminek azért az érzelmekhez is köze van. Ekkor született meg az „engem nem dobnak ki” szöveg. Fontosnak tartjuk, hogy a feliratokhoz olyan forma vagy elrendezés is kapcsolódjon, ami összhangban van a tartalommal.
– Melyik a legtöbbet eladott terméketek, azaz mit éreztünk leginkább?
– Mi úgy látjuk, hogy a vírus ellenére szerencsére nagyon vidám volt mindenki, mert az „Amúgy mosolygok” feliratos maszkunkat sokan választották, és ugyan a szórakozóhelyek is zárva voltak, a „Csak egy pohárral” pólónkkal és a „Vigyázz! Borral vagyok” vászontáskánkkal a buli sem maradt el. Sokan érezték magukat magabiztosnak is az „Elég vagyok” pólónkban és pulóverünkben, de az „Ezt most elengedem” felirat is a kedvencek közé tartozik.
– Hogyan hatott a Covid a vállalkozásotokra? Lesz olyan mondatotok, ami az újranyitással kapcsolatos?
– Az egész vállalkozásunkat a Covid inspirálta, ha nincs a vírus, akkor valószínű, hogy ma az Éniseztérzem sem létezne. A „pozitívan negatív” feliratunkat kifejezetten a vírus hatására alkottuk meg, de nincs kizárva, hogy az is megjelenjen majd a ruháinkon, amit az újranyitással kapcsolatban érzünk.
– Mennyire könnyű ma Magyarországon egyedi ötlettel és dizájnnal piacra kerülni?
– Ha valakinek van egy igazán jó ötlete, amiben hisz és teljes odaadással dolgozik a megvalósításán, akkor semmi sem lehetetlen. Nem mi vagyunk a világon az elsők, és biztosan nem is az utolsók, akik feliratos termékeket készítenek, ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy leginkább a márka szellemisége és üzenete, valamint a hazai gyártás minősége az, ami különlegessé teszi a termékeinket. Sok olyan történetet meséltek el a követőink, hogy találkoztak valakivel, aki szintén az „amúgy mosolygok” maszkunkat viselte és egy pillanatra tényleg elmosolyodtak mindketten. Ez az az érzés, amit szeretnénk átadni a ruháinkkal, ettől a közösségteremtő erőtől lesz a feliratos pólóból Éniseztérzem póló.