Állítólag nem is egy lelketlen ügyintéző, hanem a számítógép döntött úgy, hogy az egyik idős ügyfelének a gáz kikapcsolásáról szóló értesítőt küld. Pedig nem is volt tartozása – írta a azenpenzem.hu. Az ügyfél engedélyt kapott, hogy részletfizetéssel utalja az évvégi elszámoló számlán szereplő 150 ezer forintot. Ő pedig amint megkapta a nyugdíjat, azonnal küldte a havi esedékes törlesztést. Ennek ellenére húsvét előtt értesítést kapott, hogy díjtartozás miatt kikapcsolják nála a gázt.
A félreértést az okozta, hogy az idős ügyfélnek minden hó 5-én kellett volna utalnia a pénzt, ő azonban akkor még nem kapta meg a nyugdíját. Amikor ezt telefonon jelezte az ügyintézőnek, megnyugtatták, hogy ne törődjön a dátummal, „10 napos csúszás bőven belefér”. Nem fért bele. A hírre még az ügyintéző is csak a fejét fogta, amikor az ügyfél személyesen bement hozzá. Rögtön kiderült, hogy valóban nincs hátraléka. A kikapcsolásról a döntést a rendszer automatikusan intézte. Hogy többé ne történjen ilyen, az ügyfél nem csekken, hanem kártyával fizeti be a számlát, így gyorsabban landol a hivatalnál a pénz.