A baleset Dunakeszin a felszállás közben történt, a kétüléses, Blanik segédmotoros vitorlázógépben csak a pilóta ült, amikor kinyílt a kabinfülke teteje, ami a földre pottyant. A repülőgép pedig egy konténerház tetejére zuhant. A Vivat L 13-as motoros vitorlázót vezető pilóta, K. István megpróbált visszafordulni. Azonban a manőverhez a sebesség és a magasság is annyira alacsony volt, hogy a zuhanás kivédhetetlen volt.
A pilóta a saját lábán kiszállt még a tűzoltók megérkezése előtt. Mintegy 40 liter üzemanyag elfolyt, de szerencsére a gép nem gyulladt ki. „A kisrepülő a Tőzegtavi út és a Röntgen utca kereszteződéséhez közel, egy telephely kerítésére és konténerházára zuhant” – nyilatkozta Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. A 60 éves pilótához több mentőautót és mentőhelikoptert is riasztottak, a férfi könnyebben sérült, kórházba vitték.
„Ez a Vivat L-13-as segédmotoros vitorlázó rendkívül biztonságos kisrepülő, magam is vezettem ilyet. Igaz, a motorja nem nagy teljesítményű. Nagyjából 60 lóerős lehet, az segít elérni a felszállósebességet – nyilatkozta az AcNews-nak egy neve elhallgatását kérő repülési szakértő. Aki úgy véli, a felcsapódó kabintető légellenállása miatt csökkenhetett a gép sebessége, amire a forduló csak rátett egy lapáttal. – Mivel épp felszállás közben történt mindez, nem volt a gépnek elég magassága. Ha pedig alacsony a magasság és nincs sebesség, az mindig zuhanáshoz vezet.”
A légügyi hatóság vizsgálja, hogy műszaki hiba, vagy a pilóta mulasztása miatt pattant föl a kabintető. Elképzelhető, hogy a férfi nem zárta be rendesen a fülke tetejét, amit menet közben a szívóhatás föltépett.