Egyre többen látogatnak a Balatonra a tavaszi és az őszi időszakokban is, ezért a Máv már a szezon előtt egy hónappal elkezdi sűríteni a tóhoz tartó járatok számát.
Idén május második felétől az időjárás javulásával és az átoltottság előrehaladásával, illetve a járványügyi korlátozások enyhítésével együtt egyre valószínűbb, hogy a belföldi turizmus és az ezzel járó utazási igény új erőre fog kapni. Ezért május 17-étől, hétfőtől a nyári menetrend kezdetéig, június 19-ig előszezoni menetrend szerint, sűrűbben fognak közlekedni a vonatok Budapest és a Balaton között.
Déli part
Az utasokat a korábbihoz képest sűrűbb közlekedéssel, InterCity kocsikkal és a déli parton már az előszezonban is étkezőkocsival várja a vasúttársaság. Tavaly ősz óta Budapest és a Balaton déli partja között óránként indulnak a Tópart és Balaton InterCity vonatok felváltva Keszthely, illetve Nagykanizsa felé. Az előszezoni menetrend bevezetésétől a Budapest és Keszthely között kétóránként közlekedő Balaton InterCity vonaton május 17-től már étkezőkocsi és 1. osztályú kocsi is lesz. A vonatok 1. és 2. osztályú InterCity-kocsijába kedvező árú, 300 forintos helyjegy váltható, amelyet elővételben érdemes megvenni a hétvégi csúcsidőszakokra.
Az előszezonban a Siófok, Fonyód és Balatonmáriafürdő környéki üdülőövezetek kisebb forgalmú megállóiban is sűrűbben fognak megállni a vonatok: Balatonaliga, Balatonvilágos, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó, Balatonszéplak felső, Zamárdi felső, Szántód, Balatonlelle felső, Fonyódliget, Bélatelep, Alsóbélatelep, Balatonfenyves alsó, Máriahullámtelep, Máriaszőlőtelep mind közvetlenül elérhetővé válnak a fővárosból. Az április 11-i menetrendmódosítástól kezdve a Helikon InterRégió vonatokkal már nemcsak Kaposvár, hanem napi egy vonatpárral Pécs felől is a korábbinál jóval könnyebben érhető el a Balaton déli partja alacsonypadlós, klímás Desiro motorvonatokkal.
Északi part
A Balaton északi partján a vasúti közlekedés május 30-ig szünetel, Székesfehérvár és Balatonfüred között pótlóbusz szállítja az utasokat a villamosítás miatt. Az előszezon további részében, május 31-től már nem kell átszállni, közvetlen vonatok közlekednek majd Budapesttől Tapolcáig. Ekkortól a nyári menetrend kezdetéig az északi partra a korábbi évekből jól megismert járatokkal lehet utazni. A Kék Hullám sebesvonatok kétóránként közlekednek Budapest-Déli és Tapolca között, a Katica sebesvonatok hétvégén kétóránként közlekednek a Déli pályaudvar és Balatonfüred között, hétköznap naponta két pár vonat közlekedik. Pénteken és hétvégén Tekergő gyorsvonatok is közlekednek a Déli és Tapolca között.
A felsővezeték bekapcsolásáig a villanymozdonyokat Székesfehérváron cserélik dízelre, ezt a műveletet a nyári menetrend bevezetésétől, június 19-től már Balatonfüreden végzik el. Így akkortól negyed órával rövidül majd a menetidő, és a dízelmozdony helyett csendesebb, környezetbarátabb villamosvontatással, valamint FLIRT motorvonatokkal lehet majd eljutni a Balaton északi fővárosába. (MTI)