ACNEWS

Közel az ingyenes laptopigénylés lehetősége

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
2025-ben továbbra is aktuális téma, hogyan történik a diákok és pedagógusok számára a laptopigénylés a KRÉTA rendszeren keresztül.
Hirdetés
Ad image

A laptopigénylés célja, hogy minél több tanulónak és oktatónak biztosítsanak korszerű eszközöket a tanulás és tanítás támogatására. Bár a regisztráció még nem indult el, és az idei határidőt sem tették közzé, néhány fontos részlet már nyilvánosságra került.

Szeptember 12-e után nyílik meg a regisztráció

Az elmúlt években az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú, „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt keretében a tanulók több évfolyamon – először a 7., majd az 5. és 9. évfolyamon, valamint a hatosztályos gimnáziumok 7. évfolyamán – igényelhettek laptopokat. A jelentkezést a szülőknek a KRÉTA rendszerben kellett elvégezniük, amelyhez a regisztrációs felületet rendszerint szeptember közepén nyitották meg.

Arról, hogy 2025-ben is lesz-e laptoposztás és mikortól milyen határidőig lehet igényelni, még nem volt hivatalos tájékoztatás. A Pénzcentrum birtokába csak egy olyan tájékoztató levél jutott, amelyet a partneriskolák kaptak meg. Ebből több információ is kiderült: várhatóan idén is szeptember 12-e után indulhat el valamikor a regisztráció, illetve már nem új laptopok kerülnek majd kiosztásra, hanem az egyes tanulóktól már visszagyűjtött, használt gépek. A vonatkozó rész a tájékoztató levélből úgy szól:

„Az RRF-1.2.1 projektben további notebookok beszerzésére nem kerül sor, ezért az új 5. és 9. évfolyamos tanulóknak az előző tanév végén visszavett eszközöket tudják majd kiosztani. Kérjük, tájékoztassák erről a fenntartásuk alatt működő intézményeket, tagintézményeket, illetve a feladatellátási helyeket és kérjék meg őket arra, hogy az aktív tanév váltását 2025. szeptember 12-ig tegyék meg. A tanévváltás határidőre történő elvégzése azért is fontos, mivel csak ezt követően tudjuk elérhetővé tenni az eszközt igénylő tanulók szülei/törvényes képviselői számára a regisztrációs felületet”

– írta a partneriskoláknak a Klebelsberg Központ. Ebből tehát arra lehet következtetni, hogy szeptember közepénél előbb idén sem lehet majd regisztrálni.

„Jelenleg tehát a tanulói és a pedagógus eszközök igényléséhez szükséges regisztráció szünetel. A regisztráció újbóli eléréséről tájékoztatást fogunk küldeni” – tájékoztatta az iskolákat a KK.

Ki indíthatja el a laptopigénylés folyamatát, hogyan zajlik az átvétel?

A tanulói laptop igényléséhez szükséges regisztrációt – ahogy az előző években, úgy várhatóan idén is – kizárólag szülői vagy gondviselői jogosultsággal lehet elindítani, tanulói belépéssel erre nincs lehetőség. A folyamatot mindig a KRÉTA rendszerben törvényes képviselőként nyilvántartott szülő vagy gondviselő hajthatja végre.

Ha az igénylést az a szülő végzi, aki később személyesen át is tudja venni a laptopot az intézményben, a regisztráció során minden esetben a saját adatait kell használnia. Amennyiben az igénylést lebonyolító szülő nem tud jelen lenni az eszköz átvételekor, a helyette megjelenő házastárs vagy más családtag csak írásos meghatalmazással jogosult átvenni a készüléket.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!