ACNEWS

Lebuktak az ételfutár cégek – lecsap a fogyasztóvédelem

Illusztráció / Fotó: Sutterstock
Illusztráció / Fotó: Sutterstock
Rendkívüli ellenőrzést indítanak a legnagyobb ételfutár cégekkel szemben. Nézni fogják az étel állapotét és az időkeretek betartását is.
Hirdetés
Ad image

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál. A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik. Jelentette be hétfőn az NGM.

A futárok többsége nem tud magyarul, és angolul is inkább csak makog… igy aztán még a helyszini reklamációnak sincs foganatja, a cégek többsége pedig nem tart fenn forró vonalat….

A közlemény szerint az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek. Ezen kívül óriási gond, hogy az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve a kiszállítás sem megfelelő. A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.

A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál:

  • A kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (például kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott).
  • A jelzett kiszállítási idő betartása (például jelentős késéssel érkezett meg).
  • Az árakkal kapcsolatos problémák (például különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
  • valamint a fogyasztó kompenzációja (például fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).

A felsoroltakon túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre. (MTI/AcNews)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés