ACNEWS

Ma van a Ne vásárolj semmit! napja is

Ezen a napon maradjon üres a kocsi forrás: pixabay
Ezen a napon maradjon üres a kocsi forrás: pixabay
A Ne Vásárolj Semmit Nap egy igen jelentős dátum, amit sok ember fogad meg szerte a világon. Ez lényegében a fogyasztói magatartás elleni tiltakozás globális napja.
Hirdetés
Ad image

A Ne Vásárolj Semmit nap lényege, hogy felhívja a figyelmet a túlfogyasztás problémájára.

Bárki, aki valaha látta, mi történik a Black Friday akciók során, megérti, miért volt itt az ideje egy lépést hátra lépni, és elgondolkodni annak a napnak az őrületén.

A Ne Vásárolj Semmit napot a kanadai Vancouverben alapította Ted Dave 1992. szeptemberében. Sok ország döntött úgy, hogy a dátumot az amerikai hálaadást követő péntekhez, azaz a Fekete Péntekhez (Black Friday) igazítja. Ez az időpont a világ egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító vásárlási dátuma, így az ellenkezőjének megtartása nyilvánvalóan szimbolikus jelentéssel bír.

Nem sokkal azután, hogy létrehozták a Ne Vásárolj Semmit kampányt, rövid időn belül megjelent az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Izraelben, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon, Japánban, Hollandiában, Franciaországban és Norvégiában – írja a daysoftheyear.com.

A Ne Vásárolj Semmit! Napot először 2004-ben tartották Magyarországon. Jelenleg több, mint 65 nemzet vesz részt benne.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!